Bara jag som tycker han är kass som "testare"?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Re: Bara jag som tycker att han är fullständigt värdelös!?

Inlägg av peter_s »

Robanjo skrev:Seriöst...Fattar inte hur denna "recensent" kan vara så "stor" som han ändå är.
Bara jag som tycker han spelar bas som en 5 åring med adhd? Han får väl ändå typ pedaler skickade till sig för att göra recentioner? både själva testet och spelandet är ju riktigt riktigt dåligt.
Så vitt jag vet köper snubben bakom bassfuzz.com de pedaler han testar, och ibland så lånar han pedaler av olika bekanta. Kanske får han en del pedaler direkt från olika tillverkare numer, men så var det inte i början.

Och oavsett vilket så är nog en viktig anledning till att han är "så 'stor'" den att han är ensam om att göra det han gör, och väldigt dedikerad därtill. Dessutom är de skrivna delarna av recensionerna i allmänhet både detaljerade och välskrivna. Videorna brukar också, tycker jag, ge en bra bild av hur de undersökta pedalerna kan låta.

Så ja, jag gillar bassfuzz.com. Alla videor och tester är kanske inte klockrena, men det behöver de kanske inte vara när de är gjorda av en glad amatör?
Robanjo
Medlem+

Inlägg av Robanjo »

Så andra får inte ha egna åsikter om de går emot dina?

Jösses...
Inte det jag skrev. Det jag säger är att om man känner samma sak så är det okay att hålla med.
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Re: Bara jag som tycker att han är fullständigt värdelös!?

Inlägg av straightedge79 »

peter_s skrev:
Robanjo skrev:Seriöst...Fattar inte hur denna "recensent" kan vara så "stor" som han ändå är.
Bara jag som tycker han spelar bas som en 5 åring med adhd? Han får väl ändå typ pedaler skickade till sig för att göra recentioner? både själva testet och spelandet är ju riktigt riktigt dåligt.
Så vitt jag vet köper snubben bakom bassfuzz.com de pedaler han testar, och ibland så lånar han pedaler av olika bekanta. Kanske får han en del pedaler direkt från olika tillverkare numer, men så var det inte i början.

Och oavsett vilket så är nog en viktig anledning till att han är "så 'stor'" den att han är ensam om att göra det han gör, och väldigt dedikerad därtill. Dessutom är de skrivna delarna av recensionerna i allmänhet både detaljerade och välskrivna. Videorna brukar också, tycker jag, ge en bra bild av hur de undersökta pedalerna kan låta.

Så ja, jag gillar bassfuzz.com. Alla videor och tester är kanske inte klockrena, men det behöver de kanske inte vara när de är gjorda av en glad amatör?
Håller med Peter till fullo, utan honom så hade man nog aldrig fått reda på hur en viss fuzz låter!
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Robanjo
Medlem+

Inlägg av Robanjo »

Men jag skulle väl gissa att det är pga honom som ingen annan sätter igång med pedal testning på youtube. Han har liksom lagt vantarna på konceptet. Finns förstås andra som slänger upp enstaka videos men ingen som startar upp en seriös kanal.

Jajaaaaa jag får väl vara ensam om att tycka att han skulle kunna spela och dema pedalerna lite mer smakfullt.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Robanjo skrev:Men jag skulle väl gissa att det är pga honom som ingen annan sätter igång med pedal testning på youtube. Han har liksom lagt vantarna på konceptet.
Du menar att det inte finns utrymme för fler seriösa testare? Där tror jag att du har fel. Det som jag tror saknas är nog snarare människor med tillräckligt mycket tid över, och tillräckligt driv för att göra en massa videor (gratis), för en ytterst begränsad målgrupp. Det finns inte så många basister i världen, jämfört med gitarrister, och hur många av dem både använder effekter och hänger på youtube för att leta efter olika tester?
Robanjo skrev:Finns förstås andra som slänger upp enstaka videos men ingen som startar upp en seriös kanal.
Åjo. Det finns många som testar pedaler seriöst - och rent av har det som yrke - på youtube. Min favorit är Pro Guitar Shops kanal: http://www.youtube.com/user/ProGuitarShopDemos

Det tråkiga med t.ex. Pro Guitar Shop, förutom att de inte testar baseffekter, är att det är en affär. Alla tester är alltså gjorda främst för att sälja det som testas. Detta aber slipper man med bassfuzz.com. Och glöm nu inte bort att bassfuzz.com också skriver om det testade pedalerna. Själv ser jag de skrivna recensionerna som huvudsaken, och videorna som trevliga bonusar.
Robanjo skrev:Jajaaaaa jag får väl vara ensam om att tycka att han skulle kunna spela och dema pedalerna lite mer smakfullt.
Som sagt, läs testerna också. Tillsammans med videorna blir, tycker jag, helheten så bra att testarens spelarkompetens inte spelar så stor roll. Fast med det sagt har jag aldrig stört mig på bassfuzz-snubben spelar. Man hör ju hur pedalerna låter, vilket är det viktiga i mina ögon. Men visst, du är fri att tycka precis vad du vill.

Till sist kan jag inte undvika att saxa lite från FAQ:n på bassfuzz.com:
bassfuzz.coms FAQ skrev:Your playing sucks.

* Yes, yes it does. Thanks for rubbing it in.
:)
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Man får kanske ta och titta på vad det är som förmedlas i denna och andra demo-snuttar...?

Bristfälliga chops och tveksamma soloskills... fast jag vet exakt hur den där effekten låter just nu. Det är ju troligtvis vad han ville att jag skulle veta. Hade just han velat att just jag skulle vetat allt t.ex. om barré-ackord på bas hade han nog hänvisat till Bastappes tråd här på PRATABAS
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=36432

Fast jag var inte heller impad av HUR han spelade...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Robanjo
Medlem+

Inlägg av Robanjo »

Fast min åsikt är att man får INTE veta hur effekten låter just pga hur han spelar och där i ligger ett stort problem!

Därför tycker jag han skulle kunna spela lite mer smakfullt och ratta lite mer finkänsligt.

Handlar inte om hans skills som basist utan hans skills som testare snarare.
Robanjo
Medlem+

Inlägg av Robanjo »

Tror ändå att det är svårt för någon att starta upp en kanal typ "bassoverdrive.com"
utan att personen får skit för att han/hon plagierar bassfuzz. Är ju som sagt ganska begränsat med basister. De flesta basister som söker info online har ju stött på bassfuzz.

Önska bara att han spelade lite mer varierat och finkänsligt under testerna. Samt rattade lite mer försiktigt. Som testare på youtube tycker jag han skulle kunna göra ett betydligt bättre jobb. Ska pröva att läsa hans recentioner men jag är ju först och främst intresserad av hur pedalerna LÅTER när man spelar på olika sätt och rattar på olika sätt.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Robanjo skrev:Tror ändå att det är svårt för någon att starta upp en kanal typ "bassoverdrive.com"
utan att personen får skit för att han/hon plagierar bassfuzz. Är ju som sagt ganska begränsat med basister. De flesta basister som söker info online har ju stött på bassfuzz.
Testa! Kanske är det som du säger, att du i början skulle få höra att du plagierade bassfuzz. Men om du skulle testa sakerna på ett så mycket bättre sätt, så borde kritiken snabbt lägga sig. :)
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Det var väl själva fan. Måste man spela fisigt och känsligt/smakfullt? Förknippar inte det med Fuzz och dist.
Köp en pedal och testa själv så blir det bra. Det är ju bara en massa trams på nätet, inget att haka upp sig över.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Gäst

Inlägg av Gäst »

anli skrev:Det var väl själva fan. Måste man spela fisigt och känsligt/smakfullt? Förknippar inte det med Fuzz och dist.
Köp en pedal och testa själv så blir det bra. Det är ju bara en massa trams på nätet, inget att haka upp sig över.
http://open.spotify.com/track/2NZau5YyWIlZQ468HisYWW

2:50

(Om du har skaffat Spotify nu...)
Robanjo
Medlem+

Inlägg av Robanjo »

har inte hakat upp mig på det. Skiter fullständigt i bassfuzz och allas åsikter så länge jag inte är vid datorn.

smakfullt och finkänsligt är inte lika med fisigt. Men ska man testa fuzzar och distar så får man gärna rocka lite.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Johannes skrev:
anli skrev:Det var väl själva fan. Måste man spela fisigt och känsligt/smakfullt? Förknippar inte det med Fuzz och dist.
http://open.spotify.com/track/2NZau5YyWIlZQ468HisYWW

Tack där satt den.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Inlägg av straightedge79 »

Johannes skrev:http://open.spotify.com/track/2NZau5YyWIlZQ468HisYWW

Mycket bra!!!
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Skriv svar