Johan Granström

Prata om olika basister, kända som okända
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+

Johan Granström

Inlägg av Fläppen »

Hej
Jag såg denne Granström i Vänersborg i fredags, tillsammans med bl.a. Stefan Gunnarsson, Michael Ruff och Viktoria Tolstoy. Det svängde gôtt vill jag påstå.
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
jonildo
Medlem+

Inlägg av jonildo »

Granström är kompetent! Bra att han får visa att han kan mer än Allsång på Skansen!
Fender Jazz 1972 | Sadowsky Metro UV70 | Yamaha BB3000 | Lakland Skyline 44-60 | Aguilar DB750 | EBS Reidmar | TKS 212 | TKS 112
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Gunnarsson, Granström, Ruskträsk och Per Hedtjärn hade ett otroligt bra band förr om åren som hette "Enorma Groov". Alla är väldigt kompetenta musiker och det i kombination med lite humor gjorde det bandet till ett av mina favoritband när det begav sig. Johan är en bra basist. Nästan lite FÖR bra.... :D

//J
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

Granström är en grym bassist! Väldigt mycket Jaco när han vill:-)
Hade den äran att ha honom som baslärare ett år då jag pluggade på RML på Fryshuset för många år sedan. Fantastisk bassist och väldigt bra pedagog.
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+

Inlägg av Danny »

Aslan skrev:Granström är en grym bassist! Väldigt mycket Jaco när han vill:-)
Hade den äran att ha honom som baslärare ett år då jag pluggade på RML på Fryshuset för många år sedan. Fantastisk bassist och väldigt bra pedagog.
Tjena Andreas!

Vi gick samtidigt på RML :) och jag kan inte annat än hålla med om att Johan var grym.
Lärde mig mer där på 1 år än vad jag gjorde på 3 års musikgymnasium.
Har även sett Johan med Tommy Körberg och lite andra grejer. Alltid bra sväng och riktigt bra spel.

/Danne
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Användarvisningsbild
Bas-guden
Medlem

Inlägg av Bas-guden »

kan tipsa om bra bas-spel av honom på skivan "hej kalle" av kalle moraeus.
speciellt "hjortingen" och "till min dotter"
Användarvisningsbild
Johanivansson
Medlem+

Inlägg av Johanivansson »

Dock väldigt onice sound enligt mig. Iaf på allsången. Men som sagt, jäkligt tajt osv.
Användarvisningsbild
jonildo
Medlem+

Inlägg av jonildo »

Hellboy skrev:Gunnarsson, Granström, Ruskträsk och Per Hedtjärn hade ett otroligt bra band förr om åren som hette "Enorma Groov". Alla är väldigt kompetenta musiker och det i kombination med lite humor gjorde det bandet till ett av mina favoritband när det begav sig. Johan är en bra basist. Nästan lite FÖR bra.... :D

//J
Hellboy: Har du tillgång till någon inspelning med bandet? Jag hade ett kassettband med en radioinspelning, men det är tyvärr borta.
Fender Jazz 1972 | Sadowsky Metro UV70 | Yamaha BB3000 | Lakland Skyline 44-60 | Aguilar DB750 | EBS Reidmar | TKS 212 | TKS 112
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

jonildo skrev:
Hellboy skrev:Gunnarsson, Granström, Ruskträsk och Per Hedtjärn hade ett otroligt bra band förr om åren som hette "Enorma Groov". Alla är väldigt kompetenta musiker och det i kombination med lite humor gjorde det bandet till ett av mina favoritband när det begav sig. Johan är en bra basist. Nästan lite FÖR bra.... :D

//J
Hellboy: Har du tillgång till någon inspelning med bandet? Jag hade ett kassettband med en radioinspelning, men det är tyvärr borta.
Jag har tyvärr ingen inspelning. Är i utlandet just nu men jag ska försöka komma ihåg att fråga Stefan Gunnarsson om det finns något tillgängligt när jag kommer hem igen om några veckor. Påminn mig gärna om jag glömmer. :)

//Jan
Användarvisningsbild
jonildo
Medlem+

Inlägg av jonildo »

Gött - hade varit kul att ha!
Skriv svar