Efterlysning: stulen Sandberg JM4
- MatsD
- Medlem++
Efterlysning: stulen Sandberg JM4
Jag sålde nyligen min Sandberg California JM4, pearl green, hardcore aged, årsmodell 2009. Köparen var inte en baspratare utan en person som kontaktade mig via Blocket där annonsen också låg ute.
Idag ringer köparen och berättar att basen blivit stulen vid ett inbrott i replokalen i Nacka. Eftersom han inte är medlem här så erbjöd jag mig att lägga ut en efterlysning här åt honom, vilket han tyckte var en bra idé.
Just denna Sandberg JM4 har några kännetecken som skiljer den från andra exemplar:
- 3-vägs omkopplare för stallmicken (parallell - single coil - seriell) i stället för standard tvåvägsomkopplare
- svart plektrumskydd i stället för mintgrönt
- svarta rattar av Fender Jazz-typ i stället för kromade av barrel-typ eller vad det heter.
Så här ser den ut:
Om någon får syn på den nånstans i säljesannons eller IRL så vore jag tacksam om jag blev uppmärksammad på det så att jag kan kontakta ägaren. Stölden är förstås polisanmäld.
Tack på förhand.
/Mats D
Idag ringer köparen och berättar att basen blivit stulen vid ett inbrott i replokalen i Nacka. Eftersom han inte är medlem här så erbjöd jag mig att lägga ut en efterlysning här åt honom, vilket han tyckte var en bra idé.
Just denna Sandberg JM4 har några kännetecken som skiljer den från andra exemplar:
- 3-vägs omkopplare för stallmicken (parallell - single coil - seriell) i stället för standard tvåvägsomkopplare
- svart plektrumskydd i stället för mintgrönt
- svarta rattar av Fender Jazz-typ i stället för kromade av barrel-typ eller vad det heter.
Så här ser den ut:
Om någon får syn på den nånstans i säljesannons eller IRL så vore jag tacksam om jag blev uppmärksammad på det så att jag kan kontakta ägaren. Stölden är förstås polisanmäld.
Tack på förhand.
/Mats D
Senast redigerad av MatsD den mån 12 jul 2010, 17:51, redigerad totalt 1 gånger.
- Klopper
- Hedersmedlem
Här hade man lätt kunnat skriva lite småsura kommentarer typ dina i Dan Reed tråden, men efter som det inte är din bas längre så avstår jag från sådana!
Hoppas att basen hittar tillbaka till sin rätta ägare!
Hoppas att basen hittar tillbaka till sin rätta ägare!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
-
- Medlem++
Aeh.. Fan va trist.
Blir så jävla sur på folk som inte kan skilja på ditt och mitt.
Den sandbergaren är ju så fruktansvärt vacker med..
Blir så jävla sur på folk som inte kan skilja på ditt och mitt.
Den sandbergaren är ju så fruktansvärt vacker med..
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- guitarowner
- Medlem+
- Albrecht
- Medlem
String...
String ´em up, I´d say...if you know what I mean? We got a possé....
If you can´t back it - don´t stack it! visit www.movio.se - JamBandJazz
- MatsD
- Medlem++
- Klopper
- Hedersmedlem
Intresseklubben noterar.MatsD skrev:Och jag avstår i gengäld från att säga nåt om vad jag tror att förövarna har för kulturell bakgrund.Klopper skrev:Här hade man lätt kunnat skriva lite småsura kommentarer typ dina i Dan Reed tråden, men efter som det inte är din bas längre så avstår jag från sådana!
Hoppas att basen kommer hem igen!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
- 200071
- Hedersmedlem
1 - 1 (ingen förlängning behövs)MatsD skrev:Och jag avstår i gengäld från att säga nåt om vad jag tror att förövarna har för kulturell bakgrund.Klopper skrev:Här hade man lätt kunnat skriva lite småsura kommentarer typ dina i Dan Reed tråden, men efter som det inte är din bas längre så avstår jag från sådana!
- BassiLow
- Medlem++
det är ju detta som är det viktigaste iafKlopper skrev:Intresseklubben noterar.MatsD skrev:Och jag avstår i gengäld från att säga nåt om vad jag tror att förövarna har för kulturell bakgrund.Klopper skrev:Här hade man lätt kunnat skriva lite småsura kommentarer typ dina i Dan Reed tråden, men efter som det inte är din bas längre så avstår jag från sådana!
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- Klopper
- Hedersmedlem
4 sure!BassiLow skrev:det är ju detta som är det viktigaste iafKlopper skrev:Intresseklubben noterar.MatsD skrev:Och jag avstår i gengäld från att säga nåt om vad jag tror att förövarna har för kulturell bakgrund.Klopper skrev:Här hade man lätt kunnat skriva lite småsura kommentarer typ dina i Dan Reed tråden, men efter som det inte är din bas längre så avstår jag från sådana!
-
- VIP medlem
- MatsD
- Medlem++
Tack alla.
Köparen är en rätt ung kille och detta var som jag förstod hans första egna bas, tror han hade lånat bas av andra innan, men nu fått loss en bunt pengar och ville satsa på nåt med lite kvalitet. Och han fick ha den i typ en månad eller vad det kan vara sen jag sålde den innan den blev snodd. Så det är ju jävligt kymigt.
/Mats D
Köparen är en rätt ung kille och detta var som jag förstod hans första egna bas, tror han hade lånat bas av andra innan, men nu fått loss en bunt pengar och ville satsa på nåt med lite kvalitet. Och han fick ha den i typ en månad eller vad det kan vara sen jag sålde den innan den blev snodd. Så det är ju jävligt kymigt.
/Mats D
- Zpinty
- Medlem
Brukar ju inte vara så lätt att få försäkringar att täcka replokaler tyvärr.alexon skrev:Trist. Hoppas att de har en försäkring så att han får något att spela på.
Hopas att den hittar tillbaka iallafall.
Död åt instrument-tjyvarna!
...eller alla tjyvar för den delen.
"Let a smile be your umbrella"
www.myspace.com/SHIFTLIGHT
Sandberg C-PJ JA. det räcker med en bas!
SVT-Classic + SVT810E
<a>Create a test</a>
www.myspace.com/SHIFTLIGHT
Sandberg C-PJ JA. det räcker med en bas!
SVT-Classic + SVT810E
<a>Create a test</a>
- MatsD
- Medlem++
-
- Medlem++
- BB3000S
- VIP medlem
Åh vad trist, min gamla Sandberg som jag valde ut efter att ha testat en väldans massa basar. Riktigt bra ex.
Hoppas killen får tillbaka den till slut.
Hoppas killen får tillbaka den till slut.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- 200071
- Hedersmedlem
Det är inte denna väl? Slitaget ser lite olika ut...
http://www.tradera.com/Elbas-Sandberg-C ... _116862708
http://www.tradera.com/Elbas-Sandberg-C ... _116862708
-
- Medlem+++
-
- Medlem++