Blue vein white body
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Vad jag menar är att älskar man ådring är man så gott som en möbelsucker!! Welcome to the clubHellish skrev:På väg till insikt? Det har jag alltid tyckt. =) Därför jag gillar de bilder som visats tidigare i den här tråden. Helfärgat gillar jag inte. Särskilt inte svart eller vitt. Därför jag strippade lacken på denna, den var svart...

- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Diesel
- Medlem++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Hmmm ingen reaktion?! Trodde det skulle bli upplopp när ni fick veta att det var när jag joinade PB jag totaldissade vintagethe_great_alfonzo skrev:Vill du veta nåt läskigt då? Det var först efter att jag joinade PB som jag blev sån möbelfanatiker som jag faktiskt är, innan det stendiggade jag vintage nåt alldeles överjävligt!hosse skrev:det är något som gått galet hos dig, bonzo....

- Noelredding
- Medlem++
Nej, vill inte.the_great_alfonzo skrev:Hmmm ingen reaktion?! Trodde det skulle bli upplopp när ni fick veta att det var när jag joinade PB jag totaldissade vintagethe_great_alfonzo skrev:Vill du veta nåt läskigt då? Det var först efter att jag joinade PB som jag blev sån möbelfanatiker som jag faktiskt är, innan det stendiggade jag vintage nåt alldeles överjävligt!hosse skrev:det är något som gått galet hos dig, bonzo....
Det är alltså sant och allt! Seså, reagera nu!
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
- Klopper
- Hedersmedlem
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Klopper
- Hedersmedlem
Okej!the_great_alfonzo skrev:för MYCKET getmjölk?! skärp dej nu Klopper! Du vet mycket väl hur det ligger till!
Sorry!
Jönköping = bibelbältet.
För mycket getmjölk och besvärjelser!
Samt trasiga leksaker och kattskit i sandlådan!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- 200071
- Hedersmedlem
En del får insikten snabbt, andra tar det längre tid för. Inget konstigt med det...the_great_alfonzo skrev:Hmmm ingen reaktion?! Trodde det skulle bli upplopp när ni fick veta att det var när jag joinade PB jag totaldissade vintagethe_great_alfonzo skrev:Vill du veta nåt läskigt då? Det var först efter att jag joinade PB som jag blev sån möbelfanatiker som jag faktiskt är, innan det stendiggade jag vintage nåt alldeles överjävligt!hosse skrev:det är något som gått galet hos dig, bonzo....
Det är alltså sant och allt! Seså, reagera nu!
- Klopper
- Hedersmedlem
Haha!200071 skrev:Efter man satt sig på den?Hellish skrev:Åhå.. Ja måste man ha nån sån benämning så ok... =)
Har inte riktigt förstått var möbelbas-gränsen går dock. När blir en bas möbel och när är den inte det?
Klockrent!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- anli
- VIP medlem
Har mailat men han verkar ha lagt nerMatte skrev:Vet inte om John (Cadillac)åtar sig lackjobb igen, men han slutade ett tag att lacka åt andra pga mycket annat som tog tid, men kolla emd honom. (har mailadress till honom som du kan få Anders Skicka ett PM så löser vi det)Makten skrev: Det är plankaren "mrcheese" (GMF-planket alltså) som byggt den, och den är lackad av plankaren "cadillac" tror jag. Kontakta honom, han verkar ha koll på sånt där.
http://www.gmf.se/forum/pop_profile.asp ... ay&id=3685

Så undertecknad får fixa lacken själv! Men hur tusan får jag tag på "fender blonde" i sprayburk? Känns lite jobbigt att investera i kompressor och doningar för ett jobb!
Tips på köpställen där en sådan burk finnes!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Liten
- Hedersmedlem
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10057468anli skrev:Har mailat men han verkar ha lagt nerMatte skrev:Vet inte om John (Cadillac)åtar sig lackjobb igen, men han slutade ett tag att lacka åt andra pga mycket annat som tog tid, men kolla emd honom. (har mailadress till honom som du kan få Anders Skicka ett PM så löser vi det)Makten skrev: Det är plankaren "mrcheese" (GMF-planket alltså) som byggt den, och den är lackad av plankaren "cadillac" tror jag. Kontakta honom, han verkar ha koll på sånt där.
http://www.gmf.se/forum/pop_profile.asp ... ay&id=3685
Så undertecknad får fixa lacken själv! Men hur tusan får jag tag på "fender blonde" i sprayburk? Känns lite jobbigt att investera i kompressor och doningar för ett jobb!
Tips på köpställen där en sådan burk finnes!

- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- anli
- VIP medlem
Hittade http://www.reranch.com
men de skickar bara inom USA verkar det som... snyft
men de skickar bara inom USA verkar det som... snyft
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Klopper
- Hedersmedlem
Testa att vitpigmentera klarlack Anli.
Zinkvitt och Trestjerner klarlack t.ex.
Kan behövas en skvätt lacknafta också.
Zinkvitt och Trestjerner klarlack t.ex.
Kan behövas en skvätt lacknafta också.

- BBQV
- Forumvärd
- anli
- VIP medlem
Det blir nog så!BarbequeVillage skrev:Herdins bets i kulören Äggskal med klarlack över kommer riktigt nära.
Cellulosalack på burk har jag ju.
Klopper: Vitpigmentera klarlack innebär lackning med pensel... det vill jag inte!
BBQ: du kanske har några lösa skräpbitar ask att prova på?
- blackparkas
- Medlem++++
anli skrev: BBQ: du kanske har några lösa skräpbitar ask att prova på?
Äh, är du feg?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Klopper
- Hedersmedlem
Går inte klarlack att spruta?anli skrev:Det blir nog så!BarbequeVillage skrev:Herdins bets i kulören Äggskal med klarlack över kommer riktigt nära.
Klopper: Vitpigmentera klarlack innebär lackning med pensel... det vill jag inte!
News to me!
Cellulosalack torde gå att pigmentera också men i båda fallen är en test på sin plats.
Lycka till med lackandet och keep up the good work!

- anli
- VIP medlem
Om jag skall vitpigmentera klarlack så kan jag knappast göra det med spraybuken jag harKlopper skrev:Går inte klarlack att spruta?anli skrev:Det blir nog så!BarbequeVillage skrev:Herdins bets i kulören Äggskal med klarlack över kommer riktigt nära.
News to me!
Cellulosalack torde gå att pigmentera också men i båda fallen är en test på sin plats.

Tänkte jag skulle undvika investera i kompressor och pistol.
- hosse
- Medlem+++
du kan ju få pigmenterad cellullosalack från t ex Gnu, men då måste du hitta nån som kan få den på sprayburk.anli skrev:Om jag skall vitpigmentera klarlack så kan jag knappast göra det med spraybuken jag harKlopper skrev:Går inte klarlack att spruta?anli skrev:Det blir nog så!BarbequeVillage skrev:Herdins bets i kulören Äggskal med klarlack över kommer riktigt nära.
News to me!
Tänkte jag skulle undvika investera i kompressor och pistol.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."