Jag blir helt ärligt inte riktigt klok på hur man ska skruva på den, men du kan få den på öppet köp och prova den själv!
Tycker det blir mest bröt hur jag än gör... så smygfunktionen kan jag inte garantera.
Splittern har 2 ingångar och två outputs.
Den ena utgången (tuner) mutear den andra närmn akiveras. Höger trampa växlar ingångar, vänster kopplar in och ur tunerutgången.
Möjligen kan man använda den lite mer kreativt, men jag har växlat 2 basar till en förstärkare och en stämapparat.
engson skrev:Splittern har 2 ingångar och två outputs.
Den ena utgången (tuner) mutear den andra närmn akiveras. Höger trampa växlar ingångar, vänster kopplar in och ur tunerutgången.
Möjligen kan man använda den lite mer kreativt, men jag har växlat 2 basar till en förstärkare och en stämapparat.
Den borde rimligtvis funka tvärtom också? En ingång till två ut? Eller nä, då funkar kanske inte Tuner-funktionen?
En sak som slår mej med klarhet nu, är att jag nog bara har kört den på 9 volt. Den ska ju ha 12 volt enligt moodys sida. Kanske därför som den inte pyser...
Kompressorn är såld och tyvärr är det nog nåt fel på disten. Jag får den inte att uppföra sej som förväntat. Verkar vara nåt strul med gainen.
Får väl lägga ut den som loppisobjekt istället.
Ge skambud, så blir den din!!
Det är ju min gamla PB-dist. Jag hade lite problem när jag byggde och fick den inte att funka först. Skickade då makapären till Albin på Moodysound som lödde ihop den åt mig. Fick tillbaka den och målade den så fint (!) men gillade ärligt talat aldrig ljudet riktigt så den blev aldrig använd...
Finns ju en chans att den inte är helt ok? Engson, du kanske kan maila Albin och be han kolla över den en andra gång?
Okaj. Jag kanske ska göra det... eller så får det vara.
Ingen som vill ta över den och försöka själv?
Kanske byta mot ett set strängar eller nåt av motsvarande värde?
blackparkas skrev:Hm....
Undrar hur svårt det är att modda den med en så´n där pot så man kan styra verkningsgraden på gainen?!
Har en Digitech Chorus att byta med isf, typ sprillans ny.
Sure! Jag byter gärna. Du kan till och med få den på öppet byte, om du vill vara trygg.
"Ska vi byta? Ska vi byta grejor med varann?
Jag byter min distpedal mot en digitech.
Digitech mot ett plektrumskydd,
plektrumskydd mot en basfiol,
basfiol mot en EBS..."
(eller hur den nu gick...)