Pedalbord någon? POST DEM HÄR!
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- Simon Andersson
- Medlem++
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
-
- Kontot är inaktiverat
-
- Kontot är inaktiverat
Den noggranna utprovningen bestod av att jag lånade hem hela EBS-pedaleriet av Hellboy. Sedan kände jag efter vad jag behövde och ville ha.Hjelm skrev:Roland skrev:noggrann utprovningVad hände här?Roland skrev:T-Rex Comp Nova...kompressor...ej hunnit testa den ännu...
Då hade jag redan skaffat mig en Flanger och kom fram till att kompressor och dist räckte fint...sedan har jag inte hunnit testa just den kompressor jag har köpt...efter devisen; "om den inte låter som jag vill så säljer vi och köper något annat"!
-
- Medlem+
AhaRoland skrev:Den noggranna utprovningen bestod av att jag lånade hem hela EBS-pedaleriet av Hellboy. Sedan kände jag efter vad jag behövde och ville ha.Hjelm skrev:Roland skrev:noggrann utprovningVad hände här?Roland skrev:T-Rex Comp Nova...kompressor...ej hunnit testa den ännu...
Då hade jag redan skaffat mig en Flanger och kom fram till att kompressor och dist räckte fint...sedan har jag inte hunnit testa just den kompressor jag har köpt...efter devisen; "om den inte låter som jag vill så säljer vi och köper något annat"!

Småkomiskt var det ändå, tycker jag ^^
-
- Kontot är inaktiverat
absolut...Hjelm skrev:AhaRoland skrev:Den noggranna utprovningen bestod av att jag lånade hem hela EBS-pedaleriet av Hellboy. Sedan kände jag efter vad jag behövde och ville ha.Hjelm skrev:Roland skrev:noggrann utprovningVad hände här?Roland skrev:T-Rex Comp Nova...kompressor...ej hunnit testa den ännu...
Då hade jag redan skaffat mig en Flanger och kom fram till att kompressor och dist räckte fint...sedan har jag inte hunnit testa just den kompressor jag har köpt...efter devisen; "om den inte låter som jag vill så säljer vi och köper något annat"!![]()
![]()
Småkomiskt var det ändå, tycker jag ^^

- peter_s
- Medlem++
- straightedge79
- VIP medlem
- Valle
- VIP medlem
- peter_s
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Kul att det händer lite därute i s tugorna!
Jag fick ju äntligen hem ett Pedaltrain 2 för nå´n månad sedan och det funkar ju bra förstås.
Hämtade ut en pitchblack på posten idag också så nu blir det kanske av att fota bordet nå´t tag..
Dock så köpte jag en Cioks-powersupply som har lite udda utgångar så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få möjlighet att använda 24v-utgången och få en plugg som dessutom passar till q-tronen...
Tröttnade rätt rejält när jag insåg att vanliga pluggen är för liten för q-trons ström-input och har sedan dess inte brytt mig i att ha q-tronen ikopplad...
Har Marcuc nå´t förslag kanske som säljer Cioks?
Får kanske PM:a honom i ärendet...
Jag fick ju äntligen hem ett Pedaltrain 2 för nå´n månad sedan och det funkar ju bra förstås.
Hämtade ut en pitchblack på posten idag också så nu blir det kanske av att fota bordet nå´t tag..
Dock så köpte jag en Cioks-powersupply som har lite udda utgångar så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få möjlighet att använda 24v-utgången och få en plugg som dessutom passar till q-tronen...
Tröttnade rätt rejält när jag insåg att vanliga pluggen är för liten för q-trons ström-input och har sedan dess inte brytt mig i att ha q-tronen ikopplad...
Har Marcuc nå´t förslag kanske som säljer Cioks?
Får kanske PM:a honom i ärendet...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- blackparkas
- Medlem++++
Den ser vanlig ut men piggen är större verkar det som vilket gör att vanliga boss-pluggar inte passar.Nick skrev:Parkas - Så qtron har inte en vanlig bossingång för strömen?
Det finns andra kablar att köpa. Släng iväg ett mail till Marcbass, så löser det sig!
Det är alltså den stora gamla hederliga Q-tronen jag har, vet inte hur det är på nyare + de mindre varianterna.
Har PM:at marcuc och han har både EHX-kabel + några tele-speakonkablar jag behöver hemma så det verkar gå vägen!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Grymt!blackparkas skrev:Den ser vanlig ut men piggen är större verkar det som vilket gör att vanliga boss-pluggar inte passar.Nick skrev:Parkas - Så qtron har inte en vanlig bossingång för strömen?
Det finns andra kablar att köpa. Släng iväg ett mail till Marcbass, så löser det sig!
Det är alltså den stora gamla hederliga Q-tronen jag har, vet inte hur det är på nyare + de mindre varianterna.
Har PM:at marcuc och han har både EHX-kabel + några tele-speakonkablar jag behöver hemma så det verkar gå vägen!

- groovyjr
- VIP medlem
Sommarens projekt är nu klart...
Har länge varit sugen på något i stil med Backline Mickes, Trailer Trash, Blackbird mfl. men tycker deras priser är lite väl saftiga plus att måtten inte riktigt stämmer. Därför gjorde jag en kopia själv som passar i det stora Nilton-case jag redan hade, där jag även har plats till strängar, verktyg och kablar m.m. Nå väl, så här blev det och priset var något helt annat dessutom. Måtten är ca 43,5 x 35 cm.

Har länge varit sugen på något i stil med Backline Mickes, Trailer Trash, Blackbird mfl. men tycker deras priser är lite väl saftiga plus att måtten inte riktigt stämmer. Därför gjorde jag en kopia själv som passar i det stora Nilton-case jag redan hade, där jag även har plats till strängar, verktyg och kablar m.m. Nå väl, så här blev det och priset var något helt annat dessutom. Måtten är ca 43,5 x 35 cm.

If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- Liten
- Hedersmedlem
- Bassplaya
- VIP medlem