Hur fixar jag en schysst logga till den hals som BBQV kommer att snickra ihop till min kommande signaturbas. Skall inte ha en fejkFender logga utan något eget.
Såg att det stod Barbeque Village på Dereborns bas, det är ett alternativ. Eller så designar jag själv kanske nåt nytt i Illustrator... det har jag inte grunnat klart på.
Antingen dremmelkör man en gravering och fyller med färg, eller så en vattendekal... det sistnämda låter snällare mot stackars BBQ:s hals!
Hur fixar man en vattendekal? Kan nada om sånt?
Mina loggalternativ är dessa än så länge (det är en kopia på J. Entwistles/The Ox P-bas från 66)
1. Barbeque Village The Ox
2. Barbeque Village Linder eller ANLI
3 The Ox
Fler förslag?
Edit: har ju min egna logga som jag kanske skulle kunna navända... men den passar kanske inte på en hals:
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Går ju att ha mycket, eftersom det är BBQV som bygger den så tycker du ska hans logga på som märkeslogga. Det är du som designat då kan du ha "The Ox" som modellnamn lite mindre efter loggan. Sen kan du ju ha nåt "Made in Grillby for Anli(ditt riktiga namn+efternamn ser nog snyggare ut) 2007" som en liten text under.
Jag tycker det är sorgligt med byggen utan någon logga på eller något som visar var den kommer ifrån eller vem som byggt den. Men visst du kommer med största sannolikhet ha den hela ditt liv, men sålänge du inte tänkt begravas med den kan ju kommande generationer basister som spelar på den få nöjet att veta vad dom spelar på.
anli skrev:Ja självklart! Typsnittet fixar nog en viss illustraterfantom på forumet.
... men hur tusan får man till vattendekalen!
Det är tydligen inte så svårt, finns sånt papper att köpa i hobbyaffärer som man bara skriver ut på med en skrivare. Jag har aldrig gjort det själv så dom som har mer erfarenhet och know how om ämnet får rätta mig
anli skrev:Ja självklart! Typsnittet fixar nog en viss illustraterfantom på forumet.
Det är tydligen inte så svårt, finns sånt papper att köpa i hobbyaffärer som man bara skriver ut på med en skrivare. Jag har aldrig gjort det själv så dom som har mer erfarenhet och know how om ämnet får rätta mig
jag förstår inte att det kan funka.. man skriver ut på bläckstråle och sen slänger man det i ett vattenbad.. i min värld flyter bläcket all världens väg i vattenbadet
jag förstår inte att det kan funka.. man skriver ut på bläckstråle och sen slänger man det i ett vattenbad.. i min värld flyter bläcket all världens väg i vattenbadet
laserskrivare då
Det funkar står det, grejen är att jag förstår inte hur/varför det funkar
laserskrivare då
Det funkar står det, grejen är att jag förstår inte hur/varför det funkar
lite som varför humlor kan flyga
Ingen idé att bry hjärnan då, utan bara te å testa!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Machan: Har inte sett huvudet, men det var helt säkert en vanlig fender logga .
Hur får man till tecken snittet? Vet ej om det passar, men det beror ju på vilka "ord" man använder.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
T:et i "The Ox" borde gå att få till på lite fenderish-stil och resten borde gå att få till bra.
Jag är inte duktig på dessa saker själv, men jag vet att macahan är det... hehe...