jag har en relativt nytillverkad kina-bas som ett flertal ggr har släppt i sargen, och nu vill jag kunna åtgärda det själv istället för att betala pengar till en fiolmakare.
200071 skrev:Du får gärna förklara det där med djurlim för en okunnig...
ja alltså djurlim är gjort på exempelvis kaniner och är inte lika hårt som tex trälim eller karlssons klister, dvs....när det uppstår spänningar i lock eller basksida så är det bättre att limmet lossnar än att träet spricker, förstår du
sargsläpp är inte svårt att laga själv men jag måste hitta ett ställe bara där man kan köpa limmet :p
min fiolmakare gör sitt lim själv han måste säkert gå ut på kaninjakt varje månad. ojojoj
200071 skrev:Du får gärna förklara det där med djurlim för en okunnig...
ja alltså djurlim är gjort på exempelvis kaniner och är inte lika hårt som tex trälim eller karlssons klister, dvs....när det uppstår spänningar i lock eller basksida så är det bättre att limmet lossnar än att träet spricker, förstår du
sargsläpp är inte svårt att laga själv men jag måste hitta ett ställe bara där man kan köpa limmet :p
min fiolmakare gör sitt lim själv han måste säkert gå ut på kaninjakt varje månad. ojojoj
Apetronic skrev:Osäker på vart du bor men i Stockholm så har Kreatima på Sveavägen två Olika varianter i lager (hård = benlim/pärllim, Mjuk/medium = Harlim)