Kultförklarade prylar är det konstigaste jag vet. Det kan vara vilken skitpryl som helst, men bara för att någon tyckte den lät jättebra på Woodstock -68 så blev den det. Att det även var så mycket LSD inblandat att det hade räckt för att ta död på ett helt kompani, det har inte med saken att göra. Prylen blev kult i alla fall.
Observera att det som vanligt inte är den kultstämplade prylen i inlägget som har skrivit brevet. Dvs, jag menar inte att TC:n är rutten på något sätt, den är säkert bra. Men många kultprylar är inte det...
Jag var på loppis idag...
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- macahan
- Medlem+++
Plan 9 from outer space är en kultförklarad film, men inte för att den är bra utan för att den är så jäkla sopig att den blir underhållande. Så "bättre" rent tekniskt eller modernare betyder ju inte automatiskt bättre på alla sätt och vis.
Känns som läskigt nära en vintage vs modernt-tråd. Och det vill jag inte att den här tråden ska förvandlas till, den handlar om pedalerna specifikt, inte om någon är överskattad eller underskattad.
Känns som läskigt nära en vintage vs modernt-tråd. Och det vill jag inte att den här tråden ska förvandlas till, den handlar om pedalerna specifikt, inte om någon är överskattad eller underskattad.
- blackparkas
- Medlem++++
Alexander skrev:För 50 kr ett FYND, men för 3000 kr hade den inte hamnat hos mig...
Inte hos mig heller.
Och en 54:as Måsvingemerca kostar 4 miljoner, vilket inte heller många tycker den är värd men det är likförbenat vad de kostar så det är liksom inte någon vits att jiddra om det.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215