Jag tankad..HARKEL köpte just den skivan men har inte hunnit lyssna än, verkar vara svängigt.Scuba skrev:Lyssna på Magnum Coltrane Price spela funky bass på Nils Landgrens & Funk Units senaste album "Licence to Funk".
Mycket bra ... och ett tips om ni gillar funk!
Svenska basister
- dexter
- Medlem+
- Aslan
- Medlem++
Gillar Dick Lövgren grymt mycket!!!
Spelar idag i Meshuggah, men gillar de han gjort tidigare bättre t ex: Last Tribe, Time Requiem, Armageddon och Nica Group.
Kolla även in Johan Niemann (Therion, Mind's Eye, Tears Of Anger) Grym bassist!!!
Spelar idag i Meshuggah, men gillar de han gjort tidigare bättre t ex: Last Tribe, Time Requiem, Armageddon och Nica Group.
Kolla även in Johan Niemann (Therion, Mind's Eye, Tears Of Anger) Grym bassist!!!
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
- Svarte_Jack
- Medlem++
Dessutom väldigt trevlig. Böt några ord med karln på en clinic back in the days.Aslan skrev:Gillar Dick Lövgren grymt mycket!!!
http://myspace.com/steglers
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
- calif de funk
- VIP medlem
Dessutom väldigt trevlig. Böt några ord med karln på en clinic back in the days.[/quote]Svarte_Jack skrev:Aslan skrev:Gillar Dick Lövgren grymt mycket!!!
Pardon my friend, men exakt hur gammal är du egentligen?
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- Svarte_Jack
- Medlem++
Förra höstencalif de funk skrev:Svarte_Jack skrev:Dessutom väldigt trevlig. Böt några ord med karln på en clinic back in the days.[/quote]Aslan skrev:Gillar Dick Lövgren grymt mycket!!!
Pardon my friend, men exakt hur gammal är du egentligen?

http://myspace.com/steglers
- foy
- Nykomling
Hazze Waséen är också han imponerande, rent tekniskt, och väldigt trevlig dessutom. (Sedan kan man tycka om hans signaturbas från Eagle i guldflakemetallic...)[/quote]
Hazze Wazzen! En suerbasist som bör nämnas mer än en gång! Han spelade med Per Hellberg trio en gång på en liveplatta som jag har "rippat" till ett kassettband! (de var länge sen nu.)
Hellborg är en annan favorit bland svenskarna.
Hazze Wazzen! En suerbasist som bör nämnas mer än en gång! Han spelade med Per Hellberg trio en gång på en liveplatta som jag har "rippat" till ett kassettband! (de var länge sen nu.)
Hellborg är en annan favorit bland svenskarna.
- Cee
- Medlem
- Grainman
- Nykomling
Coolt det är ju jag :)... Tack för komplimangen /Per
Borna skrev:vet inte vem det är eller så men han är bassist i bandet Grainman!
tog bilden igår när han körde i debaser! grymt..
- 200071
- Hedersmedlem
Re: Coolt det är ju jag :)... Tack för komplimangen /Per
Ingen kommentar?Grainman skrev:Borna skrev:vet inte vem det är eller så men han är bassist i bandet Grainman!
tog bilden igår när han körde i debaser! grymt..

-
- Kontot är inaktiverat
- GandhiMK2
- Medlem++
Jerker är asbra.durito skrev:jerker odelholm tycker jag är en av landets skönaste. lirar grymt på svenningssons senaste två, tre plattor.
Jag har en outgiven(tack och lov) Eva Dahlgrenplatta på en hårddisk i källaren som jag var med och producerade under några bedrövliga dagar i januari 2005 där Jerkers spel var behållningen.
Grymt skön snubbe också.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Basmagnus
- Medlem++
- GandhiMK2
- Medlem++
Ja vad säger man ? Dancing queen,Money Money Money, the name of the game....(eller är det synthbas, månne?)
Grim snubbe.
Min polare Martin spelade gitarr på Lena Philipssons börenshow för en miljard år sen då Rutger spelade bas.
I ngn låt fanns det ett ställe där dom spelade en grej unis. Ingen speciell sak ,typ en morse signal med lite kort lång kort kort lång på en och samma ton. Rutger tog upp den med honom en repdag. "Jag har snöat lite...ska man spela den såhär eller såhär eller såhär eller såhär eller såhär?"...Han hade 1000 varianter på samma enkla fras och det skilde sej i tonlängd, huruvida man glissade upp eller ned till olika toner och hur starka dom skulle vara i förhållande till varandra....=) Det kanske inteär en slump att det var så bra lines på Abba....
Grim snubbe.
Min polare Martin spelade gitarr på Lena Philipssons börenshow för en miljard år sen då Rutger spelade bas.
I ngn låt fanns det ett ställe där dom spelade en grej unis. Ingen speciell sak ,typ en morse signal med lite kort lång kort kort lång på en och samma ton. Rutger tog upp den med honom en repdag. "Jag har snöat lite...ska man spela den såhär eller såhär eller såhär eller såhär eller såhär?"...Han hade 1000 varianter på samma enkla fras och det skilde sej i tonlängd, huruvida man glissade upp eller ned till olika toner och hur starka dom skulle vara i förhållande till varandra....=) Det kanske inteär en slump att det var så bra lines på Abba....

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- groovyjr
- VIP medlem
Hmm, låter lite som Mackan Englund. Kanske inte så konstigt att de delade på stolen som basist för Mama Mia...figgebass skrev:I ngn låt fanns det ett ställe där dom spelade en grej unis. Ingen speciell sak ,typ en morse signal med lite kort lång kort kort lång på en och samma ton. Rutger tog upp den med honom en repdag. "Jag har snöat lite...ska man spela den såhär eller såhär eller såhär eller såhär eller såhär?"...Han hade 1000 varianter på samma enkla fras och det skilde sej i tonlängd, huruvida man glissade upp eller ned till olika toner och hur starka dom skulle vara i förhållande till varandra....=)

If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- GandhiMK2
- Medlem++
är d dej jag står och kollar på just nu månne? Spelar Kenny Bräcks tvilling trummor?Basmagnus skrev:Jag är just nu på Usa-turné med en ABBA-show. Måste säga att jag är väldigt glad för detta, roligare gig kan man knappt ha som basist!!!Svarte_Jack skrev:RutgerSkitkul att lira ABBA-låtar!
Rutgers spel är fantastiskt inspirerande!

- Basmagnus
- Medlem++
??figgebass skrev:är d dej jag står och kollar på just nu månne? Spelar Kenny Bräcks tvilling trummor?Basmagnus skrev:Jag är just nu på Usa-turné med en ABBA-show. Måste säga att jag är väldigt glad för detta, roligare gig kan man knappt ha som basist!!!Svarte_Jack skrev:RutgerSkitkul att lira ABBA-låtar!
Rutgers spel är fantastiskt inspirerande!OOOPS! Där började du Chiquitita på fel ton!
Bra lir annars.
Är du i Staterna?
Stämmer rätt bra på Bräcks tvilling men inte på den felande tonen

- GandhiMK2
- Medlem++
Haha...nix...Jag såg igår Abba-bandet Arrival i sthlm och dom sa att dom dagen innan kommit tillbaka från Usa och jag lade ihop 1 och 1 och fick 2.1...Du ger alltså fan i att öppna Chiquitita på kvarten istället för grundtonen?Basmagnus skrev:??figgebass skrev:är d dej jag står och kollar på just nu månne? Spelar Kenny Bräcks tvilling trummor?Basmagnus skrev:Jag är just nu på Usa-turné med en ABBA-show. Måste säga att jag är väldigt glad för detta, roligare gig kan man knappt ha som basist!!!Svarte_Jack skrev:RutgerSkitkul att lira ABBA-låtar!
Rutgers spel är fantastiskt inspirerande!OOOPS! Där började du Chiquitita på fel ton!
Bra lir annars.
Är du i Staterna?

- Basmagnus
- Medlem++
Jag är helt oskyldig!!figgebass skrev:Haha...nix...Jag såg igår Abba-bandet Arrival i sthlm och dom sa att dom dagen innan kommit tillbaka från Usa och jag lade ihop 1 och 1 och fick 2.1...Du ger alltså fan i att öppna Chiquitita på kvarten istället för grundtonen?Basmagnus skrev:??figgebass skrev:är d dej jag står och kollar på just nu månne? Spelar Kenny Bräcks tvilling trummor?Basmagnus skrev:Jag är just nu på Usa-turné med en ABBA-show. Måste säga att jag är väldigt glad för detta, roligare gig kan man knappt ha som basist!!!Svarte_Jack skrev:RutgerSkitkul att lira ABBA-låtar!
Bra lir annars.
Är du i Staterna?
Nä, jag är fortfarande kvar i Usa med ett par gig kvar på turnén så det var inte jag. Det här bandet kallar sig för Waterloo
Som Benny sa när jag berättade att jag ibland spelar med en Abba-show: -Ja, det finns ju några stycken......