Så först köpte jag en y-kabel och hoppades det skulle räcka, men jag fick en massa störningar ungefär som när man byter kanal på radion, fast en del ännu högre frekvenser. Jag antog att det berodde på signalen inte var separerad i kabeln, eller nåt sånt. Så då köpte jag en passiv di-box, och det låter likadant.

Det verkar som om det hänger ihop med datorn på något sätt, eftersom ljudet förändras om jag öppnar, använder och stänger diverse program. Det börjar alltså låta så fort jag ansluter xlr-kabeln från di-boxen till ljudkortet.
Jag har testat att switcha på di-boxens jordknapp, byta xlr-kabel, byta telekablar, byta förstärkare, byta bas, koppla xlr-kabeln till en mixer och sedan till ljudkortet, samt lägga ljudkort och dator på separat eluttag/säkringar. Jag har dessutom startat om datorn några gånger.
Är det jag om inte fattar hur man kopplar? Tele från bas till in på di-box, tele från di-box till förstärkare, och xlr från di-box till ljudkort/dator, något annat kan man väl inte göra utan att bygga om boxen?
Det vore väldigt bra om det bara var jag som var lite dum och att man bara gör någotnågotnågot.
Vet ni vad det är för fel jag gör? Eller är det en vanlig företeelse, men lätt åtgärdad? Eller svår?