Sansamp GT2 [SÅLD]
- BBQV
- Forumvärd
-
- Medlem++
är det här bara en dist/simulationspedal eller kan man använda den som DI-låda också? Vad kan man ha den till egentligen? 
vad gör den här bättre/sämre än en BDDI eller nån sån där annan? (har ingen erfarenhet alls av såna här saker)

vad gör den här bättre/sämre än en BDDI eller nån sån där annan? (har ingen erfarenhet alls av såna här saker)
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
- BBQV
- Forumvärd
Fler ljudjusteringsmöjligheter än BDDI:n, funkar som rörförstärkarersättning till bas, gitarr, synth, sång, munspel, orgel... Ja, allt! Nackdelen är att den bara har en teleutgång.
Funkar som distpedal och preamp, inte riktigt tänkt som DI-box även om den klarar det också.
+ Mer mångsidig ljudmässigt.
- Färre utgångar.
Funkar som distpedal och preamp, inte riktigt tänkt som DI-box även om den klarar det också.
- Färre utgångar.
- Mike
- The Transporter
Mycket bra sammanfattning.
BBQV skrev:Fler ljudjusteringsmöjligheter än BDDI:n, funkar som rörförstärkarersättning till bas, gitarr, synth, sång, munspel, orgel... Ja, allt! Nackdelen är att den bara har en teleutgång.
- Färre utgångar.
TVR!
Because Porsche are for girls.
-
- Medlem++
där ser man... men den har väl inga rör i sig? hur pass bra bli rörsimuleringen då? har ju hört av andra att sansamp är bra när det gäller såna här saker... men jag kör min womanizer (egentligen gitarrgura) till gammal peavey-stärk och då får jag lite rörkaraktär och så...
har egentligen aldrig spelat på någon av stärkarna den här modulerar, så jag vet inte alls vad jag snackar om
har egentligen aldrig spelat på någon av stärkarna den här modulerar, så jag vet inte alls vad jag snackar om

- BBQV
- Forumvärd
- Mike
- The Transporter
Om du står för portot kan du få den på öppet köp, om du vill.HirYoshima skrev:där ser man... men den har väl inga rör i sig? hur pass bra bli rörsimuleringen då? har ju hört av andra att sansamp är bra när det gäller såna här saker... men jag kör min womanizer (egentligen gitarrgura) till gammal peavey-stärk och då får jag lite rörkaraktär och så...

TVR!
-
- Medlem++
hehe ja, man är ju sugen, men jag försöker spara ihop till en gibson och en londonresa... men om du köper min hjärt müller och singing tree(gitarr-OD som är jäkligt bra, rattat in rysk radio på den via stärkarn) så kan vi ha en dealMikeO skrev:Om du står för portot kan du få den på öppet köp, om du vill.HirYoshima skrev:där ser man... men den har väl inga rör i sig? hur pass bra bli rörsimuleringen då? har ju hört av andra att sansamp är bra när det gäller såna här saker... men jag kör min womanizer (egentligen gitarrgura) till gammal peavey-stärk och då får jag lite rörkaraktär och så...