Vi rensar som bäst i alla lådor och jag tog en titt i min stränglåda..
Ni som känner mig vet att jag inte lirar på strängar när de väl tappat sitt "zing"..
Jag vet däremot att det finns personer här inne som inte gillar "zing" och anser att jag strängar av mina strängar när dom är som bäst.. detta är ett erbjudande till dig.
Säljer mina DR Hibeams, Fatbeams och Unicorn (tror även jag såg några ddario-sträng med där också) sedan en tid tillbaka..
Med största säkerhet är guagen 40-100 och de är med största sannorlikhet o-klippta..
Kommer inte inte sortera dessa.. köp högen och testa om det känns rätt.
Eftersom ribban är min så kan jag lägga den.
Kommer det inget bud över 400:- så behåller jag allt som nöd-strängar..
Skulle säga att det är max 1-2 strängar i högen som ev får anses "döda", dvs ingen kokning eller annan behandling kan få liv i dem..
Liten skrev:Eftersom ribban är min så kan jag lägga den.
Skulle säga att det är max 1-2 strängar i högen som ev får anses "döda", dvs ingen kokning eller annan behandling kan få liv i dem..
Liten skrev:Eftersom ribban är min så kan jag lägga den.
Shoot!
Nöd-strängar?
Japp.. om någon sträng går på någon av basarna under ett gig..
Nu var det, ska jag villigt erkänna, ca 14 år sedan det hände.. men jag byter gärna alla strängar samtidigt när jag bryter en förpackning.. och det har man sällan tid med under ett gig.
Tyvärr har jag samma smak som du Anders, men för det stora flertalet borde väl detta betecknas som ett verkligt fynd.
Både DR och Unicorn låter grymt bra även när zzinget är borta.