Varför heter ni som ni heter..?
- bic
- Medlem+
- guitarowner
- Medlem+
guitarowner- ett nick som grundar sig på mig och alla gitarrer
man samlat på sig. Försöker att spela så bra jag kan, men efter ett bra tag kom
jag till en smärre insikt att jag är mer en gitarrägare än bra gitarrist.
Använder nicket på de flesta forum och när jag reggade mig på PrataBas
blev guitarowner, till min förvåning, accepterat och godkänt.
Till en början var jag mest nyfiken
och köpte mig till slut en bas av en forummedlem. Numera tycker jag det är
roligare med elbas - får tacka PrataBas för det

man samlat på sig. Försöker att spela så bra jag kan, men efter ett bra tag kom
jag till en smärre insikt att jag är mer en gitarrägare än bra gitarrist.
Använder nicket på de flesta forum och när jag reggade mig på PrataBas
blev guitarowner, till min förvåning, accepterat och godkänt.
Till en början var jag mest nyfiken
och köpte mig till slut en bas av en forummedlem. Numera tycker jag det är
roligare med elbas - får tacka PrataBas för det

-Bop till you drop-
-
- Medlem
- Valle
- VIP medlem
- MartinB
- Medlem+
kanske dags att jag förklarar mig då...
psykopatsak är någonting jag fick ur mig när jag skulle registrera mig på ett annat forum eller om det var för någt spel eller nåt. hursomhelst var tamejfan allting upptaget, eller så funkade inte sidan. efter fler och fler försök med misslyckade svordomar och glåpord så lyckades psykopatsak.
psykopatsak är någonting jag fick ur mig när jag skulle registrera mig på ett annat forum eller om det var för någt spel eller nåt. hursomhelst var tamejfan allting upptaget, eller så funkade inte sidan. efter fler och fler försök med misslyckade svordomar och glåpord så lyckades psykopatsak.
/Martin
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- Pebbe
- VIP medlem
När jag började i årskurs tre blev vi fyra Niklas i klassen, varav jag och en till hade samma efternamn, Nordin. Han hade Bengt som mellannamn och mitt är Per. Med bindesstreck hette vi då Bengt-Niklas och Per-Niklas, som ganska snart blev till Beke och Pebbe.
Smeknamnet Pebbe har hängt med sedan dess. :-)
Smeknamnet Pebbe har hängt med sedan dess. :-)
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
- Von K
- Medlem+
- Micael
- Medlem+
Jag ville heta Roland men eftersom det var upptaget tog jag Micael. Det betyder Roland på hebreiska.Micael skrev:Det kommer från Toothpaste Face & The Shoelaces som bandet hette fram till för några år sedan. Det kortades då ner till Toothpaste eftersom ingen hörde, förstod eller kunde stava till det namnet. Vi borde ha kortat det till T![]()
Jag heter toothpastemicael eftersom jag bara finns i det sammanhanget.
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Eh... jag har varit upptagen?Tarzan08 skrev:Va fan, Nick... hahahahaNick skrev:Hahaha!Tarzan08 skrev:dina polare på gymnasiet var ganska lata, va?Nick skrev:Några kompisar under gymnasiet tyckte att Nicklas var för långt att säga...
Missade ditt svar![]()
Ja, lite lata kan man säga
nästan ett halvår?!

-
- Medlem
Skrev i och för sig en förklaring i presentationen, men vi tar det en gång till eftersom jag älskar att prata om mig själv.
Döptes till Pentti i ett ugriskt land österut. Ville dock ha ett tufft och internationellt artistnamn och försökte uttala det med amerikansk brytning. Och det blev ju hur lyckat som helst!
Problemet är bara att när mina bandkompisar uttalar det, brukar det mest låta som om de gör parodi av en kines. Medvetet eller omedvetet ska jag låta vara osagt, men eftersom dessa männskor har fastnat för country och vilda västern, vill jag få det till att de hyllar den kinesiske kocken i Bröderna Cartwright, som visserligen inte hette Ben Dee, men jag är det närmaste i orkestern vars namn går att härleda både kockar och andra med österländskt ursprung.
Döptes till Pentti i ett ugriskt land österut. Ville dock ha ett tufft och internationellt artistnamn och försökte uttala det med amerikansk brytning. Och det blev ju hur lyckat som helst!
Problemet är bara att när mina bandkompisar uttalar det, brukar det mest låta som om de gör parodi av en kines. Medvetet eller omedvetet ska jag låta vara osagt, men eftersom dessa männskor har fastnat för country och vilda västern, vill jag få det till att de hyllar den kinesiske kocken i Bröderna Cartwright, som visserligen inte hette Ben Dee, men jag är det närmaste i orkestern vars namn går att härleda både kockar och andra med österländskt ursprung.
- Krull
- Medlem
- g00LiPoP
- Medlem
För c.a. 3-4 år sen skulle jag bli medlem på någon hemsida lite snabbt för att jag skulle ladda ner ett program.
Jag tog Lollipop som användarnamn. Upptaget.
Sedan Loolipop. Upptaget.
l00LiPoP. Upptaget.
j00LiPoP. Upptaget.
w00liPoP. Upptaget!
g00LiPoP: Tadaa!
Jag tog Lollipop som användarnamn. Upptaget.
Sedan Loolipop. Upptaget.
l00LiPoP. Upptaget.
j00LiPoP. Upptaget.
w00liPoP. Upptaget!
g00LiPoP: Tadaa!
Bas: LTD B5-E just nu, hade en Silvertone P-bas
Förstärkare: Ashdown Superfly(topp), Ashdown MAG 410-T 300(låda). Innan hade jag en Laney RB-1
Pedaler: Dunlop Crybaby Bass Wah, Digitech BP-80
Förstärkare: Ashdown Superfly(topp), Ashdown MAG 410-T 300(låda). Innan hade jag en Laney RB-1
Pedaler: Dunlop Crybaby Bass Wah, Digitech BP-80
- Mr Bassplayer
- Medlem
- AxelStingray
- Medlem