Han är grym, men trummisen verkar inte må så bra.
Skönt Questlove beat fläckvis, men sen vill man ju bara slå honom i ansiktet med en stor fisk! Länge sen jag såg nåt så hysteriskt omusikaliskt lir. Han är ju uppenbarligen sjukt svängig och chopsig i grunden..
Alldeles lysande. Nästa gång nån frågar om basitens roll i ett band så vet jag vilken yt-video jag ska visa. Sak samma vilka lysande nutcases man lirar med; Håll ettan. märker man att nån annan kanske också klarar det; flippa ut lite.
Han är grym, men trummisen verkar inte må så bra.
Skönt Questlove beat fläckvis, men sen vill man ju bara slå honom i ansiktet med en stor fisk! Länge sen jag såg nåt så hysteriskt omusikaliskt lir. Han är ju uppenbarligen sjukt svängig och chopsig i grunden..
Oj, fast man får nog hänga med på upplägget lite. Basen har ett groove, trummorna spelar på det, sedan blir det lite trumsolo och efter ett tag kommer temat, med sax. Då låter det som hela havet stormar. Sedan repris på detta.
Jag tyckte det var grymt. Gillar man inte freeform så är det väl kanske lite svårlyssnat....
Jo jag fattar formen, tycker bara det blev dåligt när det kunde varit så bra. Men det är ju högst personligt tycke så klart.. Sorry om jag sabbade för nån
Löwe skrev:Jo jag fattar formen, tycker bara det blev dåligt när det kunde varit så bra. Men det är ju högst personligt tycke så klart.. Sorry om jag sabbade för nån