Sami Yaffa (Hanoi Rocks, New Yourk Dolls, Demolition 23, Pelle Almgren, Michael Monroe band, etc etc) - underbar basist, fast med lite färg på basen. Jag vet inte riktigt om det är plektrumet eller alla armband man har som glamrockare som har åstadkommit detta genom åren Här är i alla fall lite stilstudier.
Med Michael Monroe och gästande Nasty Suicide
med Ginger och Michael
Michael Monroe band
... inte bara framsidan ...
utan även framsidan då
Utnämnd Hedersgubbe i 40+ -klassen
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas" )
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas" )
Den här personen kan inte bestämma sig för om hon ska filma Ginger eller Michael Monroe och mitt emellan står Sami och yxar, så det är en fin stilstudie. Tyvärr ligger den inte på YT, utan på FB, så ni måste klicka på länken (kolla gärna in den sköna versionen av 1970 som kommer som nummer två i klippet, härlig publikkontakt - som vanligt med de här gubbarna!)
F-klav skrev:Den här personen kan inte bestämma sig för om hon ska filma Ginger eller Michael Monroe och mitt emellan står Sami och yxar, så det är en fin stilstudie. Tyvärr ligger den inte på YT, utan på FB, så ni måste klicka på länken (kolla gärna in den sköna versionen av 1970 som kommer som nummer två i klippet, härlig publikkontakt - som vanligt med de här gubbarna!)
Vad lattjo, men jag länkade till den högupplösta, ska se om det funkar bättre till den vanliga. Annars vet jag inte riktigt hur vi ska lösa det. Återkommer strax.
Nej, det är samma länk till den lågupplösta också... hmmm... jag får testa en annan grej då...
Jag får återkomma när min Facebook behagar funka igen, just nu är den totalseg
Alternativt, gå in här: http://www.facebook.com/antikrisse1#!/a ... 2392950137
och välj den första videon (först just nu när jag skriver) - OBS, kopiera in hela raden ovan, forumet fattar inte att alltihop ska vara en länk.
Indigo skrev:Fungerar inte om man inte är vän med Kristiiiiiiiiiiiiiiina =)
Fast det är inte jag, men jag är vän med Sami och han är taggad i videon, så det kan bero på det då... suuuuck, den var ju bra ju-eh
EDIT: Underligt, det låg ett inlägg om ett basköp här mellan innan jag skrev det här... nå, ni får höra lite skön musik då
Vem köpte du en bas av? För jag tycker det ser ut som han hade samma på Ankkarock i augusti, men å andra sidan fanns det ju inte så många andra fd basister i Hanoi när Demolition 23 fanns, för det var ju långt före återföreningen. Coolt klipp förresten, det finns inte så många på det fina bandet, och det är ju synd (studioskivan är ju fö kanon).
Det här är en av deras nya låtar, tyvärr inte riktigt med fullt ös, Michael den stollen står på scenen med två brutna revben.