groovyjr skrev:Själv lägger jag i vanlig ordning min röst på SD Antiquity hela vägen.
Jag funderar också på SD Antiquity.
Men vad är det för ljudskillnader på Antiquity I och II ?
Hmm, jag skulle nog vilja säga att I är mer som 50 och tidigt 60-tal, inte lika mycket botten som i II men varmare i ljudet. Antiquity II har ett klarare mer distinkt ljud men också mer botten. Sedan finns det raised A-coil på någon modell också.
Tror de första jag provade var I och de var grymt imponerande och fick mig hooked, men jag tycker båda låter outstanding i förhållande till andra mickar, sedan är det tycke och smak i vanlig ordning.
Jag har sagt det tidigare men here we go again - provade på en '76 p-bas med original-mick och den basen gick från bra till grymt bra efter det mickbytet. Plötsligt lät den bra i de flesta situationer inkl slap - vågar nog säga att den piskade min MM jazz jag hade vid samma tillfälle när det kom till slap ljud och det är inget dåligt betyg. Sedan lät den utmärkt till både fingerspel och plektrum efter mickbytet.
If it ain't got groove it ain't got soul... Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck