den är inte dum den heller men startar på en högre nivå, går lite fort fram, förutsätter att man kan mer grunder, visar lite häftigare tekniker innan grundfundament är etablerade. nog svårare att få ut nåt vettigt av om man inte har lärare.
jag skulle säga att den funkar jättebra som bok två efter Friedlandboken.(nästan bättre än friedlands "expanding walkingbass lines")
en annan sak med den är att den har riktigt bra komp på skivan att spela till.
sen har du ingen nytta alls av tabs till jazzwalking förutom att kanske studera hur andra har gjort men i nybörjar läget hjälper det dig (oftast)inte att lära dig hur man gör.
Att kunna spela jazzwalking är att kunna en del regler, bryta mot dem, och ha bra gehör som visar vad som passar OCH VETA VAR MAN ÄR:-).
Allt detta ska hända innan varje ton är spelad - fyra ggr i takten - i ev högt tempo.
detta är inte alls svårt att lära sig men man måste nästan vara metodisk och ta ett koncept i taget (därför gillar jag den första Friedlandboken till att börja med). när man kan ett koncept bygger man på med nästa och nästa. sen kombinerar man och så låter det bättre och bättre.
Sen måste man LYSSNA PÅ EN MASSA JAZZ!!!!!!!!
sen är det alltid lite lättare med lite lärarhandledning - bara att skicka PM

tillycke.
tycker jag... men det finns massa folk här som spelar mkt mer jazz än jag som kanske har annan uppfattning.