Rio Grande Pickups ?

Prata om mickar och elektronik
elmelino
Medlem++

Rio Grande Pickups ?

Inlägg av elmelino »

Är det nån som har några synpunkter på dessa mickar? GMF har ju utförsäljning på dom!
FENDER,MARUSZCZYK,BAUM,YAMAHA,PHIL JONES,TC-ELECTRONIC.GK.AMPEG
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Re: Rio Grande Pickups ?

Inlägg av alexon »

elmelino skrev:Är det nån som har några synpunkter på dessa mickar? GMF har ju utförsäljning på dom!
Jag har också spanat in dem. Men att GMF har utförsäljning innebär inte att det är billigt. De brukar hissa priset rejält, för att sedan sälja ut till mer normala priser.
elmelino
Medlem++

Inlägg av elmelino »

Jo jag har förstått det när man tittar på priserna på mickarna utomlands! Jag undrar bara om dom är bra nu när dom är hyfsat billiga.
FENDER,MARUSZCZYK,BAUM,YAMAHA,PHIL JONES,TC-ELECTRONIC.GK.AMPEG
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Jag vet inte så mycket om Rio Grandes mikar, mer än att de är handlindade i Texas och är standardutrustning i Robins instrument. Och jag har testat en Robin-bas med P-J-konfiguration en gång, och den lät väldigt bra. Som jag minns det var mikarna åt det hetare hållet, men eftersom det var nästan tio år sedan jag testade den aktuella basen så bör nog det jag säger tas med en nypa salt.

Men, i vilket fall som helst så har Rio Grande ett gott rykte, och mikar från dem kan säkert vara ett riktigt kap om de reas ut.
Användarvisningsbild
Micael
Medlem+

Inlägg av Micael »

Jag har en Rio Grande P 51 på min Blue Flower p-bas. Funkar bra, lite mer kraft än orginal.
www.toothpaste.se
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Micael presenterar sig
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

Blev skitsugen på att testa en P-mick. Men dom var tydligen slut :(
P-basar
Skriv svar