Daniel Wilén. Precis reggat mig. tyckte det var dags att hitta en riktig topp och hamnade då här via Löwe. Tack Löwe. Är trummis som för 8 år sedan började omskola mig till bassist. Kan man annat än älska detta fantastiska instrument. Särskilt mitt En Neuser Claudia Custom. Tydligen den enda i sitt slag innan Neuser tyvärr gick i graven. Någon annan här inne som upptäckt Neuser?
Vore kul att dela lite erfarenheter.
Claudian har fyra tangenter nedanför strängarna och pianohammare som slår upp på strängarna underifrån. Jag fastnade för den inom mitt metalband då jag tyckte det var ett kul sätt att krydda och skapa nytt sound. Nu lirar jag en del country också. Åt Johnny Cash hållet. Buskul! PÅ fritiden driver jag en varumärkesbyrå. Mycket fritid alltså
Hoppas på många trevliga upptäckter här inne. Och inser samtidigt att plånboken skriker efter att tömmas så fort man loggar in. Jobbigt.
Tack. Vilket mottagande man får. Fantastiskt att se en livslevande Claudia till!
Får se var det här svaret hamnar nu. Rookie som man är på sånt här
Ang. Neuser. Jo webben ligger uppe men de marknadsför såvitt jag vet bara NFS-bridge numera. George, en av ägarna har jag pratat med en del men det var säkert minst ett år sedan nu. Tydligen jobbade han nu bara med exklusiva trägolv om jag förstod honom rätt
Ang. Ljudklipp, klapp, klapp, klapp. Har ett klipp på när jag pluggade in min ögonsten för första gången. På soundcheck i Prag strax efter jag hämtat den. Minns fortfarande PRECIS hur det kändes
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Neuser skrev:Ang. Neuser. Jo webben ligger uppe men de marknadsför såvitt jag vet bara NFS-bridge numera. George, en av ägarna har jag pratat med en del men det var säkert minst ett år sedan nu. Tydligen jobbade han nu bara med exklusiva trägolv om jag förstod honom rätt
George Cierny? Honom har jag också haft kontakt med men det var många år sedan nu. Det var han som gav mig min Claudia. George marknadsförde och sålde Neuser basarna. Robert Neuser byggde själv initialt men sedan hade dom ett flertal anställda byggare. Vore tråkigt om Neuser är borta. Väldigt välbyggda basar men personligen gillade jag inte Neusers egna mickar. Sitter Bartolini på min. Mycket bättre.
Hellboy skrev:George Cierny? Honom har jag också haft kontakt med men det var många år sedan nu. Det var han som gav mig min Claudia. George marknadsförde och sålde Neuser basarna. Robert Neuser byggde själv initialt men sedan hade dom ett flertal anställda byggare. Vore tråkigt om Neuser är borta. Väldigt välbyggda basar men personligen gillade jag inte Neusers egna mickar. Sitter Bartolini på min. Mycket bättre.
//J
Precis. Samma sak här. Jag plockade upp min av någon kusin till George på ett köpcentrum. Komiskt. Meningen var att den skulle skickas från Italien där den ställts ut, hem till mig. Men det hann de inte med så jag mötte upp min bas på slutet av turnén Märklig historia. Jo väldigt välbyggda basar. Jag har för lite erfarenhet av annat för att uttala mig om mickarna men är faktiskt själv ganska nöjd. Vad upplevde du för skillnad med Bartolini?
Hellboy skrev:George Cierny? Honom har jag också haft kontakt med men det var många år sedan nu. Det var han som gav mig min Claudia. George marknadsförde och sålde Neuser basarna. Robert Neuser byggde själv initialt men sedan hade dom ett flertal anställda byggare. Vore tråkigt om Neuser är borta. Väldigt välbyggda basar men personligen gillade jag inte Neusers egna mickar. Sitter Bartolini på min. Mycket bättre.
//J
Precis. Samma sak här. Jag plockade upp min av någon kusin till George på ett köpcentrum. Komiskt. Meningen var att den skulle skickas från Italien där den ställts ut, hem till mig. Men det hann de inte med så jag mötte upp min bas på slutet av turnén Märklig historia. Jo väldigt välbyggda basar. Jag har för lite erfarenhet av annat för att uttala mig om mickarna men är faktiskt själv ganska nöjd. Vad upplevde du för skillnad med Bartolini?
/Danne
Neusers egna mickar tillsammans med EBS elektroniken känns lite för polerat och tillrättalagt för mig. Lite mer skit i Bartolini i jämförelse. Mindre självkomprimerade. Sitter Neusers egna mickar på din? Vet inte om dom fortfarande använde EBS elektronik för ett år sedan. Trodde att det satt Bartolini på Claudia och Cloudburst basarna. Kan ju ha ändrat detta på slutet i och för sig. Ingen aning. Har inte haft någon vidare koll på vad som hänt med Neuser under ganska lång tid nu. Tyvärr.