Bass Big Muff till kontra?

Prata om effekter och pedaler
hrreport
Nykomling

Bass Big Muff till kontra?

Inlägg av hrreport »

Som rubriken lyder undrar jag om någon har testat electro harmonix bass big muff till kontrabas? Är sugen på en grym distpedal med mycket botten till kontran, är detta något att rekomendera då? Vad jag har förstått använder Dan Berglund en big muff, är dock inte säker om det är en gjord för bas eller ej och det är ett liknande ljud jag vill få fram.
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

det borde väl fungera.. även vanliga big muffen ska funka bra till bas.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

HirYoshima skrev:det borde väl fungera.. även vanliga big muffen ska funka bra till bas.
Personligen tycker jag att vanliga big muff kapar för mycket bas i ljudet. Bättre då med en Little Big Muff om man vill åt de galna fuzz-ljuden. Annars är Bass Big Muff min favorit numera då den har ett bättre spann från lätt morr till galet.
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Inlägg av adde_johansson »

Ordet "rundgång" dyker upp i skallen på mig av nån anledning. :roll:
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ? :wink:
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Les Claypool spelar ibland kontra genom en vanlig Big Muff, och det är ett ljud som inte passar till allt, om man säger så. Men coolt är det.

Så ja, testa en Bass Big Muff! Jag har läst mycket gott om den, och om det nu skulle vara så att du inte gillar den, så kommer det nog vara ganska lätt att få den såld.
hrreport
Nykomling

Inlägg av hrreport »

Beställde en Bass big muff från thomann igår, så förhoppningsvis kommer den snart så ja kan testa och se om det blir bra. Annars skickar jag tillbaks saten.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

hrreport skrev:Beställde en Bass big muff från thomann igår, så förhoppningsvis kommer den snart så ja kan testa och se om det blir bra.
Det blir det säkert. Avlägg gärna en rapport när du testat!
Skriv svar