TC Polytune stämmare

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+

TC Polytune stämmare

Inlägg av Dan the Man »

BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

varit jäkligt intresserad av den, men backade och köpte en pitchblack istället...

men cool idé! undrar hur det fungerar med droppad eller sänkt stämning.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

Testade en sån i glanshammar sist och det funkade väl sådär iom att jag stämmer ner rätt mycket. Det kanske går att kalibrera så det funkar bättre. Det går iaf med polytune för iphone.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Fungerar klockrent till gitarr, inte till bas. Men singelsträngläget fungerar kalas till bas.
Jag köpte en med en gång.
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+

Inlägg av thetonequest »

macahan skrev:Fungerar klockrent till gitarr, inte till bas. Men singelsträngläget fungerar kalas till bas.
Jag köpte en med en gång.
Hmm, vad tråkigt att du har problem med den...

Jag har en och den funkar utmärkt till bas både i single och poly läge...
En sån där pryl som gjort att jag knappt kan tänka mig att använda en vanlig stämapparat igen! :D
/Knut
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Alltså nä.. så illa är det inte.. men några av mina basar har issues som kräver särbehandling vid stämning trots korrekt intonering.. och då fungerar inte lös sträng på exempelvis E och alltså blir det knepigt med polyläget. vore gött om man slapp det.. :D
Användarvisningsbild
swe31
Medlem

Inlägg av swe31 »

Har haft min nu i ett halvår, funkar kanon till gitarr med polymode och needle mode, funkar bara i needle mode på bas. Men med fyra strängar är det helt ok.

Lättläst och ritigt bra att stämma rätt med.

Funkar bra även för nedstämt, kör C, ibland drop A# inga problem på fyrsträngat.

Bra robust bygge, och liten. Om jag blir av med den så köper jag en ny, rekomederas.
// Daniel //

MM Stingray 77, Warwick Streamer 93, Warwick Streamer Stage I CS 08, Warwick Streamer CT 04, Warwick Thumb5 BO 04
TC Electronics RH450, TC RS210, RS212
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Den är extremt fet, lånade en till ett jobb, och multi-stämmningen funkade perfekt. Även om jag föredrog old-school-viset.
Kör den dagligen på Iphonen, geniiii.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Ale skrev:Den är extremt fet, lånade en till ett jobb, och multi-stämmningen funkade perfekt. Även om jag föredrog old-school-viset.
Kör den dagligen på Iphonen, geniiii.
Jepp.

Fick TC-appen gratis när Hellboy tipsade om det, den funkar tusen gånger bättre än Peterson-appen som jag betalade 75 kr för... :lol: Peterson hittar oftast varken B- eller E-sträng.

Dock kan jag tänka mig att Peterson funkar bättre om man har adaptern att plugga in i iPhonen. Med den interna mikrofonen funkar TC helt klockrent, jag har t.o.m. lyckats stämma alla strängar på en gång.
Användarvisningsbild
Doningen
Medlem+

Inlägg av Doningen »

Samuel V skrev:Med den interna mikrofonen funkar TC helt klockrent, jag har t.o.m. lyckats stämma alla strängar på en gång.
Den funkar alltså till Iphone med den interna mikrofonen och till och med riktigt bra, om jag tolkar dig rätt? Kollade lite på den idag och 75 spänn är ju ingen stor peng i sammanhanget.
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru
Skriv svar