Stora tråden om strömförsörjningsprylar

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Stora tråden om strömförsörjningsprylar

Inlägg av Chriller »

Kan vi samla lite tankar/tips/erfarenheter om strömprylar - Fuel Tanks, Power bitches, Big Johns, Power Plant och Power Bricks och allt vad det heter - i en tråd? Det finns lite inlägg här och var i rätt så många trådar nu när jag kollade men det vore gött med en där det samlas. Eller finns en sån tråd redan?

Jag (tror att jag) har hittat hem med min uppsättning pedaler nu (fyra-fem 9 V-pedaler och en på 12 volt ) och ska därför köpa mig något i Fuel Tank-stilen själv och vill därför såklart veta lite mer först. Och det är jag nog inte ensammen om. Hoppas att du vill dela med dig. Så fort jag handlat kommer såklart en recension från mig också!
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Hade inte min djävla OD strulat med strömmen så hade jag verkligen velat ha PowerBitchen från Ciocs.
Smidigt format, bra kvalité, kabel för min stora gamla EHX Q-tron. Hade vart king helt enkelt!
Nu får jag förlita mig på agg från clasolles och förgreningar från stonecastle. Funkar ok!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

jag kör nån liten svart med gul text som det står "baby" på. verkar fungera bra. dock bara 5 st 9v. jag har fått för mig att det finns större versioner som även har 12v.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jag har en powerbitch och den funkar bra.

Cioks suppar känns dock inte alls lika gedigna som t.ex. T-rex Fueltanks.

Ett exempel är nätkabeln som är rätt utsatt, en vanlig tunn liten kabel som sitter fast i boxen.

Men man ska väl inte gnälla.
Alternativet till Cioks Powerbitch om man vill ha 24v är väl en Voodoo-box som kostar dubbla pengarna.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Jag köpte precis en begagnad Harley Benton-grej... Får se hur bra den är, men den har "riktigt "grenuttag, inget sånt där mesigt 9v-uttag på!
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

Jag har en Voodoo Lab PP2+ som är kanon! Isolerade uttag och kan driva det mesta. Köpt beggad så det blev tack o lov inte så dyrt.
Inget brum alls när jag kör den ensam, dock har jag en Bass Whammy som kräver AC-matning och en Squeezebox med rör i och egen strömsladd så det kan brumma lite när jag kör allt inkopplat i en grendosa ändå.
Vore najs med en PP AC också fast det känns lite överflödigt med bara en pedal som kräver det.

Finns det grendosor med isolerade uttag eller hur funkar såna? Vore skönt att slippa brum från den mest välljudande pedalen. Man kanske skulle investera i snäppet bättre kablar på bordet också...
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

Har en Fueltank Jr. Gör vad den ska utan brum och skit. 5st 9volts utgångar och det går att koppla ihop 2st till 18volt.
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

Cliffy skrev:Gör vad den ska utan brum och skit.
Det där med "brum och skit"...vore intressant att veta om någon har haft just sådana problem?
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Kör på en Cioks Baby (5x9v)
Bra kvalitet till bra pris. Stort plus att kablarna finns i olika storlekar. Minus på strömsladden som Parkas nämner några inlägg upp.
Användarvisningsbild
Splanky
Medlem+

Inlägg av Splanky »

Funderar starkt på en T-Rex Fuel Tank Chameleon. Gillar flexibiliteten med flera olika spänningsnivåer samt en riktig nätbrunn. Att köpa en riktigt bra och sedan inte behöva titta åt det hållet igen. Samt att det verkar ingå en rätt flexibel uppsättning kablar.
-12 Squier Jaguar SS, Cort Actionbass 4 avbandad, Cort Actionbass Jr moddad, MM SUB US, Unicorn Ozellman, Unicorn The Purist. TecAmp Puma 500, 2 st XS 115, 1x8", 2x8"
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

Mr Spock skrev:
Cliffy skrev:Gör vad den ska utan brum och skit.
Det där med "brum och skit"...vore intressant att veta om någon har haft just sådana problem?
Fueltanken är min första och enda strömförsörjningsmojäng så jag vet inte hur andra är men jag har väl haft nån dålig adapter nån gång och batterier har jag alltid tyckt är för opålitligt när de kan ta slut.

Men som du säger är det ju intressant att veta om det är så viktigt med isolerade utgångar. Kan nog skilja mycket om själv pedalen som ska ha strömmen är bra byggd också.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Jag och en annan kär PB-vän ska köpa oss varsin Power Plant från Thomann i veckan. Återkommer med recension!
josephhh
Medlem

Inlägg av josephhh »

Chriller skrev:Jag och en annan kär PB-vän ska köpa oss varsin Power Plant från Thomann i veckan. Återkommer med recension!
Min gitarrist och hans kompis gjorde en beställning från thomann i fredags, bad dem att beställa en powerplant till mig samtidigt. Verkade rätt okej för en billig peng.
En annan vän till mig äger en sedan innan och han bara talat väl om sin (hittills).
Hoppas på att min kommer denna veckan :)
Fender - Marshall amp
Skriv svar