Stora tråden om strömförsörjningsprylar
- Chriller
- VIP medlem
Stora tråden om strömförsörjningsprylar
Kan vi samla lite tankar/tips/erfarenheter om strömprylar - Fuel Tanks, Power bitches, Big Johns, Power Plant och Power Bricks och allt vad det heter - i en tråd? Det finns lite inlägg här och var i rätt så många trådar nu när jag kollade men det vore gött med en där det samlas. Eller finns en sån tråd redan?
Jag (tror att jag) har hittat hem med min uppsättning pedaler nu (fyra-fem 9 V-pedaler och en på 12 volt ) och ska därför köpa mig något i Fuel Tank-stilen själv och vill därför såklart veta lite mer först. Och det är jag nog inte ensammen om. Hoppas att du vill dela med dig. Så fort jag handlat kommer såklart en recension från mig också!
Jag (tror att jag) har hittat hem med min uppsättning pedaler nu (fyra-fem 9 V-pedaler och en på 12 volt ) och ska därför köpa mig något i Fuel Tank-stilen själv och vill därför såklart veta lite mer först. Och det är jag nog inte ensammen om. Hoppas att du vill dela med dig. Så fort jag handlat kommer såklart en recension från mig också!
- Liten
- Hedersmedlem
-
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Jag har en powerbitch och den funkar bra.
Cioks suppar känns dock inte alls lika gedigna som t.ex. T-rex Fueltanks.
Ett exempel är nätkabeln som är rätt utsatt, en vanlig tunn liten kabel som sitter fast i boxen.
Men man ska väl inte gnälla.
Alternativet till Cioks Powerbitch om man vill ha 24v är väl en Voodoo-box som kostar dubbla pengarna.
Cioks suppar känns dock inte alls lika gedigna som t.ex. T-rex Fueltanks.
Ett exempel är nätkabeln som är rätt utsatt, en vanlig tunn liten kabel som sitter fast i boxen.
Men man ska väl inte gnälla.
Alternativet till Cioks Powerbitch om man vill ha 24v är väl en Voodoo-box som kostar dubbla pengarna.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- FreCKo
- Medlem++
- newheartshadow
- VIP medlem
Jag har en Voodoo Lab PP2+ som är kanon! Isolerade uttag och kan driva det mesta. Köpt beggad så det blev tack o lov inte så dyrt.
Inget brum alls när jag kör den ensam, dock har jag en Bass Whammy som kräver AC-matning och en Squeezebox med rör i och egen strömsladd så det kan brumma lite när jag kör allt inkopplat i en grendosa ändå.
Vore najs med en PP AC också fast det känns lite överflödigt med bara en pedal som kräver det.
Finns det grendosor med isolerade uttag eller hur funkar såna? Vore skönt att slippa brum från den mest välljudande pedalen. Man kanske skulle investera i snäppet bättre kablar på bordet också...
Inget brum alls när jag kör den ensam, dock har jag en Bass Whammy som kräver AC-matning och en Squeezebox med rör i och egen strömsladd så det kan brumma lite när jag kör allt inkopplat i en grendosa ändå.
Vore najs med en PP AC också fast det känns lite överflödigt med bara en pedal som kräver det.
Finns det grendosor med isolerade uttag eller hur funkar såna? Vore skönt att slippa brum från den mest välljudande pedalen. Man kanske skulle investera i snäppet bättre kablar på bordet också...
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
- Mr Spock
- Medlem++
- Bassplaya
- VIP medlem
- Splanky
- Medlem+
Funderar starkt på en T-Rex Fuel Tank Chameleon. Gillar flexibiliteten med flera olika spänningsnivåer samt en riktig nätbrunn. Att köpa en riktigt bra och sedan inte behöva titta åt det hållet igen. Samt att det verkar ingå en rätt flexibel uppsättning kablar.
-12 Squier Jaguar SS, Cort Actionbass 4 avbandad, Cort Actionbass Jr moddad, MM SUB US, Unicorn Ozellman, Unicorn The Purist. TecAmp Puma 500, 2 st XS 115, 1x8", 2x8"
- Cliffy
- Medlem++
Fueltanken är min första och enda strömförsörjningsmojäng så jag vet inte hur andra är men jag har väl haft nån dålig adapter nån gång och batterier har jag alltid tyckt är för opålitligt när de kan ta slut.Mr Spock skrev:Det där med "brum och skit"...vore intressant att veta om någon har haft just sådana problem?Cliffy skrev:Gör vad den ska utan brum och skit.
Men som du säger är det ju intressant att veta om det är så viktigt med isolerade utgångar. Kan nog skilja mycket om själv pedalen som ska ha strömmen är bra byggd också.
-
- Medlem
Min gitarrist och hans kompis gjorde en beställning från thomann i fredags, bad dem att beställa en powerplant till mig samtidigt. Verkade rätt okej för en billig peng.Chriller skrev:Jag och en annan kär PB-vän ska köpa oss varsin Power Plant från Thomann i veckan. Återkommer med recension!
En annan vän till mig äger en sedan innan och han bara talat väl om sin (hittills).
Hoppas på att min kommer denna veckan

Fender - Marshall amp