Fixa kontra i stockholm
- MartinB
- Medlem+
Fixa kontra i stockholm
om man kanske skulle ta sin kontra till nån kompetent person att titta på den och justrera/ordna med strängar och ev. en pickup inte allt för dyrt, var ska man höra av sig då? finns det någon slags verkstad eller byggare någonstans tro?
/Martin
- Basmagnus
- Medlem++
Re: Fixa kontra i stockholm
Kan verkligen rekommendera Olle Steinholtz, han helrenoverade min för ett tag sen och gjorde det mycket bra.psykopatsak skrev:om man kanske skulle ta sin kontra till nån kompetent person att titta på den och justrera/ordna med strängar och ev. en pickup inte allt för dyrt, var ska man höra av sig då? finns det någon slags verkstad eller byggare någonstans tro?
- Basmagnus
- Medlem++
- MatsD
- Medlem++
Jo, fast Gottfrid är ändå en butik som sysslar med rena grundläggande uppställningar av kontror regelmässigt. Så jag tror ändå de är det hetaste tipset faktiskt.psykopatsak skrev:ungefär så tänkte jag med. men enda alternativet jag vet än så länge är Gottfrid Johansson, och de är ganska dyra de med...
Om Olle - som är något av en perfektionist - börjar kolla på din kontra så kommer han förmodligen tycka att brädan bör skäras om för att erhålla optimal stränghöjd och då rasar det iväg på ett sätt som knappast är motiverat för en billig kontra.
/Mats D
- MartinB
- Medlem+
främst på att få stallet justrerat, och kanske att byta strängar till något aningen mjukare för vänterhandens skull, nybörjare som jag är. men det där med strängar är jag inte nån expert på, och nån (kommer inte ihåg vem) sa att strängarnas hårdhet kan ha med annat att göra än själva strängarna. men stallet är jag inne på att byta hursomhelst. det är ganska lågt åt G-strängens sida, och står på ungefär en centimeter av massa tunna träskivor.
var får man tag i någon av dessa herrar då? om man ska kolla vill säga?
var får man tag i någon av dessa herrar då? om man ska kolla vill säga?
/Martin
- MartinB
- Medlem+
nu ska vi se här. jag var inne på Gottfrid johannsons, och mycket riktigt fixar de kontror.
de tar ungefär 500 spänn att slipa och ha sig med ett nytt stall, och 700 för ett stall. tror de sa 500 för att sätta dit strängar, men jag tror inte det gällde om man ändå skulle byta stall.
så då köper man nog hällre stallämne från t.ex. bontracasso eller nåt - strängar också.
de tar ungefär 500 spänn att slipa och ha sig med ett nytt stall, och 700 för ett stall. tror de sa 500 för att sätta dit strängar, men jag tror inte det gällde om man ändå skulle byta stall.
så då köper man nog hällre stallämne från t.ex. bontracasso eller nåt - strängar också.
/Martin