Jag har ett angenämt problem, nästan ett I-landsproblem faktiskt!
Jag har en Korg Pitchblack och en DT-10 som i mina ögon är likvärdiga rent funktionsmässigt. Skillnaden är, förutom design och storlek, att DT-10:an har en extra utgång.
Jag har aldrig tänkt på det innan, men nå'n kanske vet: Vad ska man med den till?
Diskutera detta!
PS: Den som argumenterar bäst kan få köpa den som blir över!
"If you reach perfection your standards are too low."
Om man vill att det ska bli tyst när man aktiverar den så är det ena utgången som gäller, om man vill att det ska låta när man stämmer är det bypassutgången som gäller.
macahan skrev:Om man vill att det ska bli tyst när man aktiverar den så är det ena utgången som gäller, om man vill att det ska låta när man stämmer är det bypassutgången som gäller.
macahan skrev:Om man vill att det ska bli tyst när man aktiverar den så är det ena utgången som gäller, om man vill att det ska låta när man stämmer är det bypassutgången som gäller.
Varför vill man att folk ska höra när man stämmer?
"If you reach perfection your standards are too low."
Varför vill man att folk ska höra när man stämmer?
Man kanske vill höra själv? eller nåt. Fråga Korg som gjort pedalen
Om man har väldigt närgångna fans, som gärna vill komma upp på scenen och gosa lite med basisten och kanske till och med vill smeka och pilla på stämskruvarna. Då är det fint att kunna fortsätta spela låten och stämma basen samtidigt...