Digitech Bass Synth Wah

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Digitech Bass Synth Wah

Inlägg av Bassplaya »

Köpte en sådan och testade den i repan i kväll. Kommer använda den som envelope, och när jag stod och lekte med den märkte jag av ett rätt så rejält volymtapp jämfört med när den är avstängd. Någon annan som haft problem med detta? Pedalen har ju ingen volymratt och blendratten står på ca 50%. Kanske en loop-pedal löser problemet då jag misstänker att det har att göra med att pedalen inte har ture bypass
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Hej!

Jag har den här varianten, det är inte riktigt samma som din va? Jag har ingen blend-ratt vad jag kan minnas?

Bild

Upplever inga dippar som du beskriver utan trivs väldigt bra med den.
Jag har den mest till långsamma "analog-iska" synthljud och de varierar ju i volym i sig, så att säga. Men det känns mer ok, inga oönskade dippar, som sagt. Ska kolla envelopefunktionen nästa gång men jag kan inte minnas att den heller krånglar.
Kan det vara en strömförsörjningsgrej kanske?
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Chriller skrev:Hej!

Jag har den här varianten, det är inte riktigt samma som din va? Jag har ingen blend-ratt vad jag kan minnas?

Bild

Upplever inga dippar som du beskriver utan trivs väldigt bra med den.
Jag har den mest till långsamma "analog-iska" synthljud och de varierar ju i volym i sig, så att säga. Men det känns mer ok, inga oönskade dippar, som sagt. Ska kolla envelopefunktionen nästa gång men jag kan inte minnas att den heller krånglar.
Kan det vara en strömförsörjningsgrej kanske?
Jo, det är exakt samma pedal. Om du kör envelope läge 1 så fungerar "Control"-poten som blend. Tycker mest att jag märker av volymdippen när jag kör pedalen ihop med disten, har disten före filtret i kedjan. Vad kör du för inställningar, tyckte att synthljuden var otroligt "svårstyrda" varför jag tröttnade på dom ganska snabbt :D Kör ström via min cioks baby.
Riskera
Medlem

Inlägg av Riskera »

SMÅTT OT men;
Om någon skulle vilja byta en sådan mot en Ibanez SB7 så är jag intresserad av att prova iallafall :)
Den har iaf en Level-ratt!
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Aha! Jag har inte kört envelope så mycket och hade inte koll...

Jag kör läge 3 och 4, de olika synthljuden och har Control och Range nästan på max båda två. Sens är den kluriga, för ibland dubbeltriggar den eller hur man ska säga.
Jag har sens som på bilden och det funkar ok, men jag kan inte ta i max för då triggar den flera gånger. Jag har den efter en pre-amp i kedjan så det kanske har med det att göra.

Riskera: Nix, sorry inte intresserad, jag är grymt nöjd med min pedal!
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Bassplaya skrev:har disten före filtret i kedjan.
Jag hade gjort tvärtom förresten. Disten borde väl göra att lite av dynamiken försvinner och det blir svårare att få den att trigga som man vill?
Å andra sidan blir kanske soundet bättre på ditt sätt... Knepigt det där med signalkedjor!
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Riskera skrev:SMÅTT OT men;
Om någon skulle vilja byta en sådan mot en Ibanez SB7 så är jag intresserad av att prova iallafall :)
Den har iaf en Level-ratt!
Inte intressant för min del heller
Skriv svar