Inspelning! Vad tycker ni om basljudet?

Diskussioner om kontrabasar
marku_s
Nykomling

Inspelning! Vad tycker ni om basljudet?

Inlägg av marku_s »

Spelat in nytt med mitt band Million Daggers.

Brukar föredra att ha en mick en bit från F - hålet när jag spelar in. På denna inspelningen har jag mickat upp förstärkaren. Här är iaf resultatet :)

http://www.myspace.com/milliondaggers

Vad tycks?
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Det jag reagerar lite på är att det fläskiga djungel-beatet på pukorna konkurrerar rätt duktigt med basen om de låga frekvenserna. Det funkar men jag skulle kanske lirat bas i ett högre register där på de sånglösa partierna. Annars tycker jag det låter bra.

/Mats D
Användarvisningsbild
Gunk
Medlem

Inlägg av Gunk »

Bland de bättre! :)

Tony Levin FTW!
Användarvisningsbild
Custom
Medlem

Inlägg av Custom »

ASA BRA ! ME LIKE !

PUNKABILLY BOOGIE.

Säg till när det finns skiva att köpa !
marku_s
Nykomling

Inlägg av marku_s »

MatsD skrev:Det jag reagerar lite på är att det fläskiga djungel-beatet på pukorna konkurrerar rätt duktigt med basen om de låga frekvenserna. Det funkar men jag skulle kanske lirat bas i ett högre register där på de sånglösa partierna. Annars tycker jag det låter bra.

/Mats D
Håller absolut med. Pukorna och basen går in i varandra så att säga. En F-hålsmickning hade ju gjort att basljudet hade skiljt sig mera från pukljudet. Annars tycker jag basljudet passar in rätt bra till musiken vi spelar :)

Spelade in 3 låtar med en mick vid f-hålet och en rumsmick ca en halvmeter från basen med ett annat nystartat projekt för en vecka sedan. Skall bli kul att jämföra skillnaden på basljuden när det oxå är färdigmixat.

Tack till ni andra 2 som gillad det :) kul!
Skriv svar