EHX Steel Leather

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
VictorBacklin
Medlem+

EHX Steel Leather

Inlägg av VictorBacklin »

Någon som har erfarenhet av den här pedalen?
Fördelar? Nackdelar?
Kanske inte jätte nödvändig, men lite utfyllning på pedalbordet, och för billigt pris.
Kan ju bara bra att ha när man spelar med 2 gitarrister som drar på som fan live!

http://www.ehx.com/products/steel-leather
Fender P AV 57 sent 80-tal, Fender P American Std, Fender Jazz American Std. V, Ashdown ABM 500, tks 215, Sansamp, Catalinbread SFT
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

verkar bra som fan! :) jag skulle vilja ha en (men mina gitarrister vill inte att jag har fler pedaler, de jublar när jag tar bort en från pedalbordet eller säljer en)
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

HirYoshima skrev:verkar bra som fan! :) jag skulle vilja ha en (men mina gitarrister vill inte att jag har fler pedaler, de jublar när jag tar bort en från pedalbordet eller säljer en)
Va!! Säger gitarristerna det?? Hur många pedaler jag än har haft har ändå alla gitarrister jag har spelat med haft fler...

Den där pedalen verkar väldigt bra. Skulle passa om man bör lite slapfills då och då.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

funkys**t skrev:
HirYoshima skrev:verkar bra som fan! :) jag skulle vilja ha en (men mina gitarrister vill inte att jag har fler pedaler, de jublar när jag tar bort en från pedalbordet eller säljer en)
Va!! Säger gitarristerna det?? Hur många pedaler jag än har haft har ändå alla gitarrister jag har spelat med haft fler...

Den där pedalen verkar väldigt bra. Skulle passa om man bör lite slapfills då och då.
hehe mina gitarrister är av den ligan som tycker att man ska ha en bra stärkare och då behöver man inga pedaler... en wah-wah och en stämpedal ska räcka... nu har jag övertalat en av dem att skaffa delay och en overdrive för att boosta disten vid solon, men annars seglar jag i motvind.. de tycker att phasers är för "effektiga" och fuzz endast är en primitiv dist (metal-gitarrist-syndrom?)
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
VictorBacklin
Medlem+

Inlägg av VictorBacklin »

Jag har en av varje gitarrist. En har 2 pedalbord och den andra har en boss od av någon modell, crybaby och stämdosa...
Själv känner jag att jag direkt drunknar när jag ska lägga något lick i dom högre partierna, slapa eller sätter på min auto wah!

Detta kanske är min räddning? Går nog in på tgt11 när pengarna rullar in snart!
Fender P AV 57 sent 80-tal, Fender P American Std, Fender Jazz American Std. V, Ashdown ABM 500, tks 215, Sansamp, Catalinbread SFT
Skriv svar