[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 1014: Undefined array key 3 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) Visa era klockor! - Sida 4 - PrataBas
Vad jag har på armen framgår av bilden.
Sedan 1978 har jag alltså inte haft någon klocka. Min handled kan helt enkelt inte vänja sig vid det. Jag blir tokig om jag försöker. Min sista klocka var en Tissot TS X2, men den hamnade ganska snart i fickan i stället. Sedan slutade den funka och köpet hävdes.
Sedan fick jag köpa en liten räknare med inbyggd klocka, som jag hade i fickan. Sedan jag skaffade mobil 1988 har jag inte behövt denna räknare. Eller, jo förresten, ett par år i början med mobil fick jag ha dem parallellt eftersom mobiltelefoner på den tiden endast var telefoner och inte hade de mest elementära finesser, som t ex klocka. Runt -90 tror jag mobilerna hade klocka också, så sedan dess nöjer jag mig med det.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Dags att uppdatera sig lite... Sen sist har det tillkommit:
Casio Edifice 500D
Vintage Tissot Seastar med läderarmband
Certina 18K guld med läderarmband i mint kondition, ärvd efter morfar. Hittar ingen bra bild, men så ni får föreställa er
Jag har den senaste tiden blivit grymt intresserad av gamla lyx och statusklockor, sitter ofta och surfar på Tradera och Ebay för att fynda. Det är för övrigt där jag kom över min Tissot, för en spottstyver.
bootsy skrev:Och jag antar att den är äkta, annars tar jag tillbaka allt och hävdar motsatsen![/size]
Såg inte det finstilta. Yup, äkta är den. Lagstiftningen i Schweiz när det gäller fejkklockor liknar den svenska vad det gäller hembränning. Upptäcks det att du har en sådan plockar de av dig dinkan, förstör den samt ger dig böter. Tydligen likadant i Frankrike.
Huvva, undrar vad som händer om man (som jag) har en Fender kopia?
Haha, jo jag har hört talas om detta. Enligt en story jag har hört fick en svensk tant med märkeskopior lämna ifrån sig väska, skor, jacka, klocka och flera andra grejer vid franska gränsen för några år sedan.
EDIT: För övrigt är kopior en stor anledning till varför jag inte har en Rolex längre. Det kändes som att första frågan folk ställde var huruvida den var äkta eller inte.
I Italien är det olagligt att gå med flaska märken också
Tripod skrev:Ha, vilken sjuk miljö för den musiken. Dödsmetall eller vad det är ute i granskogen.
Som en vän mö i folkdräkt som sjunger en vallvisa, placerad på en lastbilsparkering.
Morfars gamla Universal Genève Universal Geneve Tri-Compax från tidigt 40-tal.
Ser ut som denna fast min är en tidigare modell så det skiljer lite i storlek på siffrorna i de små urtavlorna, mina är mindre och snyggare. Denna är från 1945.
Borde kanske skriva lite mer om Pebble. Det är en sök smartwatch som kommunicerar med iphonen. Sms kommer upp på telefonen samt en massa andra grejor som jag inte lärt mig än. Billg, dessutom
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Borde kanske skriva lite mer om Pebble. Det är en sök smartwatch som kommunicerar med iphonen. Sms kommer upp på telefonen samt en massa andra grejor som jag inte lärt mig än. Billg, dessutom
Uppdaterad app kom igår. Klockan säger till om den förlorar kontakten. Bra för mig som brukar glömma luren. Dessutom gör den en news feed kombinerat med väder.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Undrar om jag har trådens billigaste klocka? Nåja, jag är nöjd med den. Den visar tiden och den håller ihop. Börjar dock bli dags att byta ut armbandet.