yak52 skrev:Om allt går som jag hoppas, och t.ex. ingen vulkan ställer till det för luftfarten, så ska den här dyka upp hos mig strax innan Jul, fraktad från Japan.
yak52 skrev:Om allt går som jag hoppas, och t.ex. ingen vulkan ställer till det för luftfarten, så ska den här dyka upp hos mig strax innan Jul, fraktad från Japan.
/Martin
Den var snygg!
Hur mycket fick de ge för den?
Chrillan
Det är en annan bas inblandad som inbyte, så jag vet inte exakt vad slutpriset egentligen skulle varit. Just den här tror jag är en av de mer påkostade japanerna med bra mickar. Pentastar som hjälper till med köpet vet det mesta om modeller och priser från Japan.
Hehe. Basen jag haft som förstabas innan var en Hagström II:a, väldigt liten bas. Jag trodde det skulle kännas som att jag höll en pansarvagn i händerna i jämförelse, men övergången har gått förvånansvärt smärtfritt. Väldigt kul.
Vore jävligt intressant att se hur de där är. Blev väldigt mycket mer sugen på en sådan än en Squier Special, om man nu ska köpa en bas för 2500-3000:-.
Richard Ö skrev:Vore jävligt intressant att se hur de där är. Blev väldigt mycket mer sugen på en sådan än en Squier Special, om man nu ska köpa en bas för 2500-3000:-.
Men finns det någon butik som säljer den i Sverige? Man vill ju gärna testa den för att se vad det är.
Ett nytt år och hittar Gaskell guitars, ett företag som bara gör basar och gitarrer för Leftys. Har mailat dom ang en Rick-variant för att se vad totalen blir. Kan fås i olika färger som naturligtvis kostar extra.
Den ser mycket trevligare ut på bilderna än om man läser textbeskrivningen. Jag har gått och blivit blivit Jazzbaskille, men om jag skulle vilja ha en P-bas så fick den gärna se ut så här. Den är förmodligen ganska bra också, men det vet väl Pentastar mer om.
Min stackars J-bas åkte på lite väl mycket stryk på senaste gigget, nu har en stor bit av lacken lossnat nere vid kontrollplattan Ska jag köpa ny bas eller lacka om den eller silvertejpa?