[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 1014: Undefined array key 3 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) Fototråden - Sida 79 - PrataBas
macahan skrev:Jadu... Då tror jag det kan vara svårt att få ljuset att räcka till även med 2.8 bländare faktiskt.. Men du måste upp i ljusstyrka om du inte kan fräsa på med ison..
Så det är kameran som bromsar tycker du?
ISO1600 är max ...
EDIT: Jag märker att jag irriterar mig på att det inte står nån info på de bilder på webbwn man tycker är bra ...
Annat är det i t.ex. Reuters fototävling, där står kamera/objektiv och inställningar ... så lär man sig litegrann av referenser...
Folxam skrev:Johannes : Bildstabbe kommer inte att spela nån roll har jag insett, då jag måste få ner slutartiderna ändå och alltså måste skaffa ett ljusstarkare objektiv.
En blixt är verkligen inte ett alternativ då jag för det första inte vill störa och för det andra blir det inte direkt bäst med blixt heller.
Stativ är heller inget alternativ av samma skäl som bildstabbe.
Macahan: D70.
Testa ett 50/1.8 (brukar inte kosta mycket) eller ett 50/1.4.
Ahhh Canon har pressat ner priset en del då. För typ 2 månader sen låg det på ungefär samma. Antar att de inte kunde behålla priset ifall de skulle konkurrera med D7000.
Testa ett 50/1.8 (brukar inte kosta mycket) eller ett 50/1.4.
Jag har ett 50/1.8 som jag ska låta jobba mer ... jag har dragit mig lite för att använda det lite jag har tyckte det varit jobbigt att inte kunna komponera med zoomen, men jag får väl jobba lite mer med kroppen
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Funderar på att låta dottern dokumentera ett grymt hot rod-bygge från scratch åt en polare, för att eventuellt låta publicera det i lämplig motortidning. Bra nikonutrustninga har hon, så bliderna är jag inte orolig för.
Men hur vill tidningarna ha det med bildformat, bildbehandling mm?
Nån som har pejl?
Blir bygget och fotodokumenteringen bra så kan det ju bli en slant åt henne...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
anli skrev:Funderar på att låta dottern dokumentera ett grymt hot rod-bygge från scratch åt en polare, för att eventuellt låta publicera det i lämplig motortidning. Bra nikonutrustninga har hon, så bliderna är jag inte orolig för.
Men hur vill tidningarna ha det med bildformat, bildbehandling mm?
Nån som har pejl?
Blir bygget och fotodokumenteringen bra så kan det ju bli en slant åt henne...
Fota i raw-format så har tidningen lite större möjlighet att påverka bilderna som de vill ha dem i efterhand. Prata med tidningen. Kan tänka mig att det kan vara lite olika med om de vill ha färdigshoppade bilder eller om de vill göra det själva. Och det beror ju förstås också på din/dotterns photoshopkunskaper och ambitioner.
Men prata med en eller flera lämpliga tidningar i förväg. De kanske har andra önskemål eller krav för att ta grejen.
ps
anli skrev:Bra nikonutrustning har hon, så bliderna är jag inte orolig för.
Det där låter som om vem som helst kan göra proffsiga tidningsbilder om bara kameran är tillräckligt bra. Men det antar jag att du inte menar, så glöm det.
ds
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
anli skrev:Bra nikonutrustning har hon, så bliderna är jag inte orolig för.
Det där låter som om vem som helst kan göra proffsiga tidningsbilder om bara kameran är tillräckligt bra. Men det antar jag att du inte menar, så glöm det.
ds
jag menade nog att den tekniska utrustningen är tillräckligt bra.
Sinnet för att fotografera har hon.
Men hon har nog ingen aning vilken typ av bilder de vill ha.
Skall låna en trave biltidningar så hon får plugga.
Hon kan ju förstås inte konkurrera med ett proffs. Men om bygget blir tillräckligt bra så tror jag de nappar ändå Min polare lär inte släppa in någon annan fotograf.
Bra tips annars, jag skall kontakta lite tidningar
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D