Fototråden
- Svensson
- Forumvärd
- hosse
- Medlem+++
jag kastar alltid bensin på aggregatet, då blir det manligt varmt.Svensson skrev:Hög luftfuktighet i bastun= Hett som f-n
Hög luftfuktighet ute= Kallt som f-n
Kolla termometern i bastun när man slänger på vatten, tempen sjunker men det blir hett som tusan!

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Värsta kylan jag har upplevt hittills var i göteborg i slutet på januari för nåt år sen. BLÄ!! Just luftfuktigheten kan hoppa upp och ta sig nånstans på vintern. Fast jag ska inte klaga egentligen. Ju torrare luft på vintern, desto värre blir astman man dras med. Backar som man springer uppför på sommaren kan man nästan inte ens gå uppför på vintern då lungorna säckar ihop av lufteländet.
- Svensson
- Forumvärd
Annars kan man ju testa med ölhosse skrev:jag kastar alltid bensin på aggregatet, då blir det manligt varmt.Svensson skrev:Hög luftfuktighet i bastun= Hett som f-n
Kolla termometern i bastun när man slänger på vatten, tempen sjunker men det blir hett som tusan!

eller vodka
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- hosse
- Medlem+++
slöseri med invärtes medicinSvensson skrev:Annars kan man ju testa med ölhosse skrev:jag kastar alltid bensin på aggregatet, då blir det manligt varmt.Svensson skrev:Hög luftfuktighet i bastun= Hett som f-n
Kolla termometern i bastun när man slänger på vatten, tempen sjunker men det blir hett som tusan!![]()
eller vodka

t-röd eller Gun Hellsvik urin funkar rätt bra annars.
www.chucknorrisfacts.com
- Svensson
- Forumvärd
- hosse
- Medlem+++
njutning är kraftiga kemikalier på en indränkt Gun Hellsvik som sedan får gona på aggregatetSvensson skrev:Hemska människa!
Jag snackar njutning. Vedeldad bastu, en skvätt öl i bastuskopan ger en trevlig doft som påminner om nybakat bröd. Släcker törsten gör man med en källarkall öl...

borde inte öl vara rätt sunkigt för aggregatet?
på tal om nåt helt annat så har jag torkat ett par fuktskadade mickar i bastun. funkade skitbra. fick bara passa så att plastdetaljerna inte skulle smälta.
www.chucknorrisfacts.com
- Geddan
- VIP medlem
Vi får hoppas att du bara eldade bastun endast för ändamålet att fixa mickarna.hosse skrev:på tal om nåt helt annat så har jag torkat ett par fuktskadade mickar i bastun. funkade skitbra. fick bara passa så att plastdetaljerna inte skulle smälta.
För satt du och bastade i en sån frökentemperatur att inte mickarna pajjade så är du verkligen en skåning.

Kom in i basten på Hotell Liseberg/Heden i Göteborg.
Där sitter det ett gäng gubbar på golvet i bastun, som håller så där en 50 grader.
Jag morsar går upp och sätter mig på översta laveln och kastar på en 4-5 skopor vatten på aggregatet.
De försvinner snabbare än en avlöning på E-bay och skriker på skånksa:
"Va fäääään!! Ä du noalänning elle?!"
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Wall
- Medlem+
- Svensson
- Forumvärd
Det märkliga i många bastun neröver på badhus och annat är att det ofta saknas både hink och bastuskopa! Där går man och sätter sig i den 50 gadiga bastun som är så torr så tungan fastnar i gommen så finns det inte ens vatten i fanskapet!Geddy_Lee skrev:Jag morsar går upp och sätter mig på översta laveln och kastar på en 4-5 skopor vatten på aggregatet.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
- Geddan
- VIP medlem
Att begära att en skåning ska kunna basta är som att be en norrlänning om en spittekauga, juh!Svensson skrev:Det märkliga i många bastun neröver på badhus och annat är att det ofta saknas både hink och bastuskopa! Där går man och sätter sig i den 50 gadiga bastun som är så torr så tungan fastnar i gommen så finns det inte ens vatten i fanskapet!Geddy_Lee skrev:Jag morsar går upp och sätter mig på översta laveln och kastar på en 4-5 skopor vatten på aggregatet.
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- hosse
- Medlem+++
jag är helfinne och bastar de facto bättre bättre än vilken norrlänning som helstGeddy_Lee skrev:Att begära att en skåning ska kunna basta är som att be en norrlänning om en spittekauga, juh!Svensson skrev:Det märkliga i många bastun neröver på badhus och annat är att det ofta saknas både hink och bastuskopa! Där går man och sätter sig i den 50 gadiga bastun som är så torr så tungan fastnar i gommen så finns det inte ens vatten i fanskapet!Geddy_Lee skrev:Jag morsar går upp och sätter mig på översta laveln och kastar på en 4-5 skopor vatten på aggregatet.

www.chucknorrisfacts.com
- Geddan
- VIP medlem
- Klopper
- Hedersmedlem
Jaha!hosse skrev: jag är helfinne och bastar de facto bättre bättre än vilken norrlänning som helst
En finne i bastun och en finne i ........

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- hosse
- Medlem+++
haha! ingen mening, jag vinner utan att ens försökaGeddy_Lee skrev:Börjar låta som att det blir Bastu-duell på PrataBas-träffarna framöver?!hosse skrev: jag är helfinne och bastar de facto bättre bättre än vilken norrlänning som helst

www.chucknorrisfacts.com
- Geddan
- VIP medlem
Du kan ju bara fethajja va pisk du kommer att få när du går ut så där hårt!!hosse skrev:haha! ingen mening, jag vinner utan att ens försökaGeddy_Lee skrev:Börjar låta som att det blir Bastu-duell på PrataBas-träffarna framöver?!hosse skrev: jag är helfinne och bastar de facto bättre bättre än vilken norrlänning som helst

- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Klopper
- Hedersmedlem
Du ser väl på avataren att det är pisk Hose är ute efter!Geddy_Lee skrev: Du kan ju bara fethajja va pisk du kommer att få när du går ut så där hårt!!
Gärna i bastun!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
+1hosse skrev:jag är helfinne och bastar de facto bättre bättre än vilken norrlänning som helstGeddy_Lee skrev:Att begära att en skåning ska kunna basta är som att be en norrlänning om en spittekauga, juh!Svensson skrev:Det märkliga i många bastun neröver på badhus och annat är att det ofta saknas både hink och bastuskopa! Där går man och sätter sig i den 50 gadiga bastun som är så torr så tungan fastnar i gommen så finns det inte ens vatten i fanskapet!Geddy_Lee skrev:Jag morsar går upp och sätter mig på översta laveln och kastar på en 4-5 skopor vatten på aggregatet.
Fast... Jag är helfinne OCH norrlänning, så... =)
- hosse
- Medlem+++
haha! jag anar det. hursomhelst, jag sitter i bastun tills nån får skrapa ur min aska.Geddy_Lee skrev:Du kan ju bara fethajja va pisk du kommer att få när du går ut så där hårt!!hosse skrev:haha! ingen mening, jag vinner utan att ens försökaGeddy_Lee skrev:Börjar låta som att det blir Bastu-duell på PrataBas-träffarna framöver?!hosse skrev: jag är helfinne och bastar de facto bättre bättre än vilken norrlänning som helst

www.chucknorrisfacts.com
- hosse
- Medlem+++
oj, jävlar. jag medger mitt nederlag.Hellish skrev:+1hosse skrev:jag är helfinne och bastar de facto bättre bättre än vilken norrlänning som helstGeddy_Lee skrev:Att begära att en skåning ska kunna basta är som att be en norrlänning om en spittekauga, juh!Svensson skrev:Det märkliga i många bastun neröver på badhus och annat är att det ofta saknas både hink och bastuskopa! Där går man och sätter sig i den 50 gadiga bastun som är så torr så tungan fastnar i gommen så finns det inte ens vatten i fanskapet!Geddy_Lee skrev:Jag morsar går upp och sätter mig på översta laveln och kastar på en 4-5 skopor vatten på aggregatet.
Fast... Jag är helfinne OCH norrlänning, så... =)
www.chucknorrisfacts.com
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt: