Den är go att spela på och låter kalas men jag vill icke veta av dess aktiva mikar. + att jag nu behöver pengar till mitt projekt med Thunderbirden. Därför vill jag sälja. Så ni ni kan vara lugna! Intäkterna kommer oavkortat gå till basgrejor.
Jag köpte den 2004 men jag är inte hundra på om den är gjord då. Jag har den inte hemma nu heller så jag kan inte kolla numret. (Om Rockkbassarna har samma system som de övriga Warwickarna är väl de två sista siffrorna årtalet?)
Baksidan är lite skavd vid avfasningen som hängt mot div. patron och/eller nitbälten annars är den i ett fint skick. Nu blir det upp till någon annan att piffa upp den med lite tuffa grejer.
Pris: 5000 (icke längre)
Senast redigerad av Foxbat den tis 19 feb 2008, 11:25, redigerad totalt 2 gång.
En kille från UK har gått över från Warwick till Rockbass och han gör en ganska bra karriär vad jag förstår. Han spelar på 2st 5-strängade Rockbass Vampyrer med olika stämningar.
Annonsen ovan borde vara en hit för någon som gillar formen och inte vill betala priset för en tysktillverkad Vampyre.
jösses, vad kostar den i nypris? 5000kr för en beggad kopia låter som väldigt mycket inte för att jag tvivlar på att den är dålig och för dyr, men jag visste bara inte att rockbassar ens kostade över 5000 nya
the_great_alfonzo skrev:jösses, vad kostar den i nypris? 5000kr för en beggad kopia låter som väldigt mycket inte för att jag tvivlar på att den är dålig och för dyr, men jag visste bara inte att rockbassar ens kostade över 5000 nya
the_great_alfonzo skrev:jösses, vad kostar den i nypris? 5000kr för en beggad kopia låter som väldigt mycket inte för att jag tvivlar på att den är dålig och för dyr, men jag visste bara inte att rockbassar ens kostade över 5000 nya
Musikbörsen ligger strax under 7 för den och jam ska ha 7400 för den.
Jag har ingen koll på vad andra modeller kostar men det är väl skillnad på de passiva och aktiva antar jag.
Senast redigerad av Foxbat den tis 30 okt 2007, 19:48, redigerad totalt 1 gånger.
Scuba skrev:En kille från UK har gått över från Warwick till Rockbass och han gör en ganska bra karriär vad jag förstår. Han spelar på 2st 5-strängade Rockbass Vampyrer med olika stämningar.
Annonsen ovan borde vara en hit för någon som gillar formen och inte vill betala priset för en tysktillverkad Vampyre.
Jag själv är inte i köptagen just nu. MEN jag undrar en sak. Om man skulle vilja ta bort bilden på tjejen (hon är fin, men man kanske inte vill ha en annans kvinna på basen), hur gör man?
Det var meningen från början. Men jag kom snabbt på bättre tankar när jag slogs av att jag skulle få slipa på en träbiten ett par eoner innan jag kommit åt alla ytor. Detta tog istället en kvart att göra. och det blev bra tycker jag.