Ööööööööh va?
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Ööööööööh va?
http://www.musikmarknaden.se/annons.lasso?id=51697
Billligt or what?! Konstigt att den legat uppe sen 2006, med det där vrakpriset!
Billligt or what?! Konstigt att den legat uppe sen 2006, med det där vrakpriset!
-
- VIP medlem
Re: Ööööööööh va?
Den är såld sedan länge om jag inte missminner mig.the_great_alfonzo skrev:http://www.musikmarknaden.se/annons.lasso?id=51697
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Men den kan väl ändå inte ha sålts för det där priset ändå? En sån kan väl inte kosta mer än 5000kr i nypris på börsen??Matte skrev:Den är såld sedan länge om jag inte missminner mig.the_great_alfonzo skrev:http://www.musikmarknaden.se/annons.lasso?id=51697
- Noelredding
- Medlem++
Tja, den där produceras ju inte längre vill jag minnas. Dom nya kostar ju runt 5000kr, min gjorde det iaf.the_great_alfonzo skrev:Men den kan väl ändå inte ha sålts för det där priset ändå? En sån kan väl inte kosta mer än 5000kr i nypris på börsen??Matte skrev:Den är såld sedan länge om jag inte missminner mig.the_great_alfonzo skrev:http://www.musikmarknaden.se/annons.lasso?id=51697

BRA SAKER
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
- 200071
- Hedersmedlem
8900 är ett klart rimligt pris för den basen om det inte är nåt somär galet med den. Jag letade en sådan för en italienare som köpte lite Yamaha basar av mig och då fick man vara beredd att ge 10´ för att få en.the_great_alfonzo skrev:Men den kan väl ändå inte ha sålts för det där priset ändå? En sån kan väl inte kosta mer än 5000kr i nypris på börsen??Matte skrev:Den är såld sedan länge om jag inte missminner mig.the_great_alfonzo skrev:http://www.musikmarknaden.se/annons.lasso?id=51697
-
- VIP medlem
Nu svamlar du i natmössan. Du kan inte jämföra de nytillverkade 615 och vad de nu heter med en BB5000. 5000 är en 80-tals modell som är ganska eftertraktad och låter väldigt bra. De nya har inte samma kvalitet, även om det är ganska prisvärda så är det inte samma sak. 8900 för en BB 5000 är inget överpris, snarare som 200071 säger ett ganska bra pris. De brukar ligga runt 10.000 kr för det mesta, även om de ibland säljs för småpengar av folk som inte vet bättre. Då är det i och för sig bara att slå till!the_great_alfonzo skrev:Men den kan väl ändå inte ha sålts för det där priset ändå? En sån kan väl inte kosta mer än 5000kr i nypris på börsen??Matte skrev:Den är såld sedan länge om jag inte missminner mig.the_great_alfonzo skrev: http://www.musikmarknaden.se/annons.lasso?id=51697
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
-
- VIP medlem
- Klopper
- Hedersmedlem
Ja Gurksson gjorde ett kap!Matte skrev:Som jag skrev ovan. Ibland går de billigare för de som säljer inte vet bättre. bara att slå till!the_great_alfonzo skrev:Aha! Typ som den 5strängade avbandade som kneps av gurksson för 1000kr?! Ska man tror på vad ni säger så är ju det ett lite skumt pris nästan!
Även om det förmodligen kan kosta en slant att få ordning på den.
Om man inte gör det själv vill säga!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- 200071
- Hedersmedlem
Visst, men betala 2-3000 till ett proffs så har du ändå en bas som är värd minst det dubla mot vad du lagt ut på den!!!Klopper skrev:Ja Gurksson gjorde ett kap!Matte skrev:Som jag skrev ovan. Ibland går de billigare för de som säljer inte vet bättre. bara att slå till!the_great_alfonzo skrev:Aha! Typ som den 5strängade avbandade som kneps av gurksson för 1000kr?! Ska man tror på vad ni säger så är ju det ett lite skumt pris nästan!
- Bean
- VIP medlem
Jag har två BB 5000 (en 1986 aktiv o en 1984 passiv). Den passiva var snyggt avbandad när jag köpte den men jag funderar på att låta "återställa" den till originalutförande. Kostar ca 3000:- att fixa till den.Klopper skrev:Ja Gurksson gjorde ett kap!Matte skrev:Som jag skrev ovan. Ibland går de billigare för de som säljer inte vet bättre. bara att slå till!the_great_alfonzo skrev:Aha! Typ som den 5strängade avbandade som kneps av gurksson för 1000kr?! Ska man tror på vad ni säger så är ju det ett lite skumt pris nästan!
Gurksson gjorde definitivt ett bra kap och det även om han lägger lite extra pengar på att banda om den!
- Klopper
- Hedersmedlem
Har själv en BB5000 passiv som är min huvudbas.Bean skrev:
Jag har två BB 5000 (en 1986 aktiv o en 1984 passiv). Den passiva var snyggt avbandad när jag köpte den men jag funderar på att låta "återställa" den till originalutförande. Kostar ca 3000:- att fixa till den.
Gurksson gjorde definitivt ett bra kap och det även om han lägger lite extra pengar på att banda om den!
Så 1500:- är på gränsen till gratis.
Och det kostar 2,3,4000:- att banda så må det vara hänt.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.