Svensson skrev:..men är det någon som har sagt att du ägnar dig åt trams??
Ja, genom att kalla den musikstil jag håller på med för tramspop. Man behöver ju faktiskt inte posta all musik man håller på med på nätet..
Jamen ta det inte så allvarligt, jag spelar i coverband emellanåt och det finns otroligt många nedsättande kommentarer om coverband, so what? Jag spelar rockabilly och det ses av vissa som både tramsigt och jönsigt, så what? Finns säkert nåt här i världen som du också tycker är tramsigt som andra människor viger sina liv åt .
Johannes skrev:Seriöst, frikyrkliga coverbasister kan vara trevliga och roliga människor (ja, jag känner några) men man skall inte diskutera musik med dom.
Vadåra!?
Vi som har vårt förflutna inom fritjyrkan/coverträsket har väl oxå rätt att tycka nåt?
Jag är f.ö. lite, lite stolt över att jag hållit mej utanför en tråd om sjömansfjanten från sveriges framstjärt.
Johannes skrev:Seriöst, frikyrkliga coverbasister kan vara trevliga och roliga människor (ja, jag känner några) men man skall inte diskutera musik med dom.
Vadåra!?
Vi som har vårt förflutna inom fritjyrkan/coverträsket har väl oxå rätt att tycka nåt?
Jag är f.ö. lite, lite stolt över att jag hållit mej utanför en tråd om sjömansfjanten från sveriges framstjärt.
Jag gissar att Toto anno 1995 och Michael Ruff inte står överst på din önskelista? Om det gör det så måste du göra dig av med Marshallen och Boogien och köpa rackprylar i stället, ju fler desto bättre. Det är lag på det.
Vadåra!?
Jag gissar att Toto anno 1995 och Michael Ruff inte står överst på din önskelista? Om det gör det så måste du göra dig av med Marshallen och Boogien och köpa rackprylar i stället, ju fler desto bättre. Det är lag på det.
Michael Ruffs första platta "Once In A Lifetime" är faktiskt riktigt bra. Jimmy Johnson spelar finfin bas bitvis. Sen skaffade Ruffen hockeyfrilla o blev larvig.
Toto tog slut 1987 i och med albumet "The Seventh One".
Rackprylar, små högtalare, multisträngad bas med "bra knorr", kort strap etc har jag redan haft.
För typ 20 år sen, när det var ballt att ha det.
macahan skrev:Tramspop
Tramsmetal
Tramstrams
Så jäkla muppigt ordval..
Sista inlägget:
Varför?
Det låter ju tramsigt och på låtsas i mina öron, varför får jag inte kalla det för vad jag tycker det låter som?
HH, Oskar Linnros och ett helt gäng till spelar pop som är lite fånig. Tramsig.
TYCKER JAG.
Försöker du få mig att bli arg?
Du menar alltså att alla som inte tycker som du ska man låta bli att diskutera musik med!?
Eller är det just människor som lyssnar på Toto och Michael Ruff som man ska låt bli att diskutera musik med?
Eller är det coverbandsbasister med frikyrklig bakgrund i gement man ska låta diskutera med sig själv?
Jag tror mest på det första alternativet.
Själv tycker jag att man ska strunta i att diskutera musik med popsnören och sådana som tycker om tramspop.
Vad tycker förresten Håkantagonister om Bob Hund? Inte för att jag tycker att de är särskilt lika, men hade jag tyckt att Håkan var oväsen hade jag antagligen tyckt att Bob Hund var samma sak fast 73 gånger värre^Skåne.
Där snackar vi väl då ändå trams om något?
OBS Jag älskar Bob Hund, hade sett dem i Göteborg den 23e mars om det inte var för att det var 18årsgräns vilket inte hade varit några problem om eländet bara hade varit dagen efter då jag faktiskt fyller 18 balla vårar. Ska dock se Håkan nån gång under våren!
the_great_alfonzo skrev:Vad tycker förresten Håkantagonister om Bob Hund? Inte för att jag tycker att de är särskilt lika, men hade jag tyckt att Håkan var oväsen hade jag antagligen tyckt att Bob Hund var samma sak fast 73 gånger värre^Skåne.
Där snackar vi väl då ändå trams om något?
Kom upp till Umeå helgen 1-2 april och se dem där!
Gissar att Bob Hund faller under en annan del, de är ju liksom skruvade för att de SKA vara det. Lite som Pixies, Zappa, Beefheart osv. Men rent, det sjunger han ju inte.