Välfyllt till jul, har lite "bass painting"-gig som Justin Meldahl Jonsen brukar säga. Alltså lika delar normalt basspel som melodier, ljud och ambiens...
Välfyllt till jul, har lite "bass painting"-gig som Justin Meldahl Jonsen brukar säga. Alltså lika delar normalt basspel som melodier, ljud och ambiens...
Sjutton så stiligt!
/Johan Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm. Presentation
mikkejohansson skrev:Välfyllt till jul, har lite "bass painting"-gig som Justin Meldahl Jonsen brukar säga. Alltså lika delar normalt basspel som melodier, ljud och ambiens...
Spännande! Du råkar inte ha någon inspelning av ditt basmålande att dela med dig av?
mikkejohansson skrev:Välfyllt till jul, har lite "bass painting"-gig som Justin Meldahl Jonsen brukar säga. Alltså lika delar normalt basspel som melodier, ljud och ambiens...
Spännande! Du råkar inte ha någon inspelning av ditt basmålande att dela med dig av?
Inte ännu, men det borde komma nån gång i framtiden
Inte ännu, men det borde komma nån gång i framtiden
Tack tack,
Octron triggar bra. När det gäller den låga oktaven är det lite svajigt på låga E (lös E-sträng) och även lite grann runt dead spot på femte bandet på G-strängen. Den höga oktaven är stabil över hela halsen.
Den höga oktaven är distad så det går att få rätt bra fläsk om man drar på både den låga och höga oktaven. Blir ännu roligare om man petar igång VT bassen också
Lovade ju ljudklipp i höstas när jag köpte den men har inte fått tummen ur. Har ledigt några dagar till så jag ska försöka fixa fram nåt.
Schatz jazz
EHX Battalion
Fender Bassman TV Twelve
TDHP skrev:Måste ju posta en bild på pedalbordet ena gitarristen i bluesbandet jag anlitade på juldan hade! Mest Mad Professor!
...och en hel del från BJFE (jag gissar att gitarristen är ett Björn Juhl-fan... ). Ser ballt (och dyrt) ut. Fast, det som fångar mitt öga mest är Frantone Vibutron-pedalen. Vill ha!
Och så den givna frågan, hade gitarristen i fråga ett bra ljud?
jag fortsätter med mitt bord som är till bas och akustisk
signalkedjan är:
- korg pitchblack
- ebs, multicomp
- xotic, bass rc-booster
- mxr, ten band eq
- ebs, dynaverb
- tc.electronics, nova repeater
- ab-box
- a till lr-baggs di, eq, preamp (för akustiskt)
- b ut till förstärkare (för bas)
Skam den som ger sig, efter två timmars pusslande så fick jag tillslut in min älskade dyna-verb på pedalbordet också Nu använder jag samtliga 13 utgångar på mina Fuel Tanks, så ska jag tycka in nå fler pedaler så får jag lov bygga en våning till. ...hmm, det skulle nog kunna bli fett...
/Johan Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm. Presentation