Objekt no. 1
Epiphone Tunderbird

Med denna skulle telejacket (som Macahans -76:a) bytas mot ett stratajack och sitta i linje med kroppen under rattarna. Det skulle nog vara svart då tror jag. Ev gjort hela skiten mer åt Elitistvarianten med kromat istället för svart. men stallet blir kanske inte så lätt att få tag på? Ska jag då slänga på en kåpa över stallet istället? Någon som är kompis med Photoshop får gärna flippa på fruktkakan och komma med bilder...
Åikter om detta?
Objekt no.2

Här det stora. Jag vill inte ha kvar den aktiva elektroniken i denna. Jag vill helst inte sälja den eftersom den är min första egna bas. Jag har i princip noll kunskap om vad som försiggår under den lilla lukan på baksidan (På rickenbacker finns inte ens nån lucka!?!)

Alltså. Skrota det aktiva skall göras men jag behöver väl inte byta mikarna för det? Stämskruvarna skall bytas till svarta. Passar dessa på T-birden och vice cersa? Vart mäter man diametern som står i produktinfon?
Och då kommer jag snabbt in på detta spåret. Skall jag göra den så svart som möjligt? Svarta stämmisar, stall och rattar. Bilden på tjejen skall ju va kvar så den blir inte helt svarta hingsten. Jag funderar på att göra ett "placeboplektrumskydd" vid rattarna med vit dekalplast i nåt mönster eller bara linjer.
Skumma ut mina frågor ur texten och försök få en bild av mitt tänk med basarna. Jag har aldrig petat i basarna men börjar bli riktigt sugen på att testa mina idéer nu. jag uppskattar om förslagen ni kommer med håller sig på jordliga summor.
Tack på förhand.