Hej
har fått problem med min Thundirbird Pro, den har dött! Det är ju aktiv elekronik på denna och igår under repet dog den plötsligt, bytte batteri men ingen förbättring. Mixtrade lite och upptäckte till slut att om jag satt i sladd kontakten halvvägs så funkade basen men inte rattarna för EQ.
Har kollat efter glapp osv men inte hittat något.
Någon som har ett tips eller ett kopplings schema för denna?
//Sonny
Strulande elektronik Epiphone Thunderbird Pro
-
- Medlem
Strulande elektronik Epiphone Thunderbird Pro
FBT 500 BR -71/ Peavey Max 700/ Epiphone Thunderbird Pro V /LTD B-55/ Hohner professional PJ /EBS Multidrive/EHX Big Muff / EBS Microbass II
- inber
- VIP medlem
Re: Strulande elektronik Epiphone Thunderbird Pro
Utgångsjacket har gått sönder. Köp ett likadant och sätt in, du behöver knappast schema för det.LZA skrev:Hej
har fått problem med min Thundirbird Pro, den har dött! Det är ju aktiv elekronik på denna och igår under repet dog den plötsligt, bytte batteri men ingen förbättring. Mixtrade lite och upptäckte till slut att om jag satt i sladd kontakten halvvägs så funkade basen men inte rattarna för EQ.
Har kollat efter glapp osv men inte hittat något.
Någon som har ett tips eller ett kopplings schema för denna?
//Sonny
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
-
- Medlem
Felet lokaliserades efter tillräckligt med irritation, en dålig lödning på volym poten. Detta fixades ganska enkel, då hittade jag ytterligar två lödningar där kabel i stort sett låg uppe på lödtennet.
Detta åtgärdades och nu har jag en välljudande "tyst" bas. Måste varit en prao elev på Epiphone fabriken den dagen.
Detta åtgärdades och nu har jag en välljudande "tyst" bas. Måste varit en prao elev på Epiphone fabriken den dagen.
FBT 500 BR -71/ Peavey Max 700/ Epiphone Thunderbird Pro V /LTD B-55/ Hohner professional PJ /EBS Multidrive/EHX Big Muff / EBS Microbass II
-
- Medlem