Lån av baskaggemick helgen 22-23 januari

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Skriv svar
TredoX
Medlem+

Lån av baskaggemick helgen 22-23 januari

Inlägg av TredoX »

Jag skulle behöva låna en mick för baskagge den 22-23 januari.
Vi ska spela in en liten prod.-demo i replokalen inför den kommande skivan.

Någon som är en vänlig själ och ägare av en schyst baskaggemick?
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

Vad har ni tillgång till för mickar? Kanske ni redan sitter på en som duger gott.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
TredoX
Medlem+

Inlägg av TredoX »

joachime skrev:Vad har ni tillgång till för mickar? Kanske ni redan sitter på en som duger gott.
Vi kommer med en recorderman uppsättning plus extra mick för kick och en för undersidan av snare.

Så det vi behöver lånar vi egentligen, dvs. 2 akg C1000s.

Man kan köra utan mick för kick men vi skulle vilja ha det trots allt.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

TredoX skrev:Vi kommer med en recorderman uppsättning plus extra mick för kick och en för undersidan av snare.
Jag skulle placera micken framför frontskinnet eller ev inuti. Med den tekniken behövs egentligen ingen speciell kickmick. Har ni en SM58 eller motsvarande liggandes så kör på den.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
TredoX
Medlem+

Inlägg av TredoX »

Kanske blir att man får göra på det sättet.
Men om någon känner sig givmild lånar jag gärna en mick!

Bor i täby men kan ta mig i närområdet och replokalen ligger i bromma.

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Jag ska ha en baskaggemik liggande nånstans, en AKG D-112 eller nåt sånt. Men förmodligen inte här utan i min andra barre och jag vet inte om jag kommer ha tid att leta där före din deadline.

Här (i Handen) har jag en Sennheisser MD-421, en "rakapparat", den är väl egentligen mer optimal att mika elbas med men borde kunna funka hyfsat för baskagge också.

/Mats D
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++

Inlägg av B-Å Åhs »

Jag har en baskagge mick från ett millgt mick set från JAM JJLABS. Du får gärna låna den om du vll . Kan hämtas i Solna på dagtid eller i Sollentuna på kvällstid. Obs måste hämtas innan 21/1 då jag reser bort den helgen.
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Walka »

MatsD skrev:Jag ska ha en baskaggemik liggande nånstans, en AKG D-112 eller nåt sånt. Men förmodligen inte här utan i min andra barre och jag vet inte om jag kommer ha tid att leta där före din deadline.

Här (i Handen) har jag en Sennheisser MD-421, en "rakapparat", den är väl egentligen mer optimal att mika elbas med men borde kunna funka hyfsat för baskagge också.

/Mats D
En 421:a fungerar alldeles ypperligt på bastrumma också.
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
dereborn

Inlägg av dereborn »

MatsD skrev:Jag ska ha en baskaggemik liggande nånstans, en AKG D-112 eller nåt sånt. ...
Är den månne till salu?
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

dereborn skrev:
MatsD skrev:Jag ska ha en baskaggemik liggande nånstans, en AKG D-112 eller nåt sånt. ...
Är den månne till salu?
Det är tänkbart, den har mest legat faktiskt. Men jag måste i så fall hitta den först (och kolla att det verkligen är en AKG D-112 så jag inte minns fel).

/Mats D
TredoX
Medlem+

Inlägg av TredoX »

Tack för hjälpen, jag var dock på ungdomsgården som ligger 5 min från mig och frågade ifall jag fick låna deras. Det fick jag!

Karma Tree är bandet.
dereborn

Inlägg av dereborn »

TredoX skrev:Tack för hjälpen, jag var dock på ungdomsgården som ligger 5 min från mig och frågade ifall jag fick låna deras. Det fick jag!
:tummenupp:
dereborn

Inlägg av dereborn »

MatsD skrev:
dereborn skrev:
Är den månne till salu?
Det är tänkbart, den har mest legat faktiskt. Men jag måste i så fall hitta den först (och kolla att det verkligen är en AKG D-112 så jag inte minns fel).

/Mats D
Jag är intresserad!
Är det i så fall en gammal D-12 eller en nyare D-112?

D12
Bild

D-112
Bild
Skriv svar