Skillnad på bra stämmisar och dåliga?
- AxelStingray
- Medlem
Skillnad på bra stämmisar och dåliga?
Jag har undrat ett bra tag på vad som skiljer mellan bra stämskruvar och dåliga stämskruvar? kanske en dum fråga men man måste fråga för att lära sig 

Musicman Stingray -77, Maruszczyk Elwood x4a, Aria 1540S -71, Markbass f1 med en EBS 4x10 låda.
- Folxam
- Medlem+
De bra är bra och de dåliga mindre bra 
- Bra stämmisar har inget glapp i snäckväxeln medan en dålig stämmis kan glappa nåt sjukt.
- En bra stämmis håller i evigheter medan en dålig stämmis går sönder.
- C:a 100-200 kronor per stämmis.
- En bra stämmis är snygg i sitt krom/nickelfinish/guld medan en dålig stämmis är ful.
- En bra stämmis har fina rundade kanter till hålet där man stoppar i strängen medan en dålig stämmis fungerar lika bra som avbitare.
- En bra stämmis gör dig glad, en dålig stämmis gör dig förbannad.

- Bra stämmisar har inget glapp i snäckväxeln medan en dålig stämmis kan glappa nåt sjukt.
- En bra stämmis håller i evigheter medan en dålig stämmis går sönder.
- C:a 100-200 kronor per stämmis.
- En bra stämmis är snygg i sitt krom/nickelfinish/guld medan en dålig stämmis är ful.
- En bra stämmis har fina rundade kanter till hålet där man stoppar i strängen medan en dålig stämmis fungerar lika bra som avbitare.
- En bra stämmis gör dig glad, en dålig stämmis gör dig förbannad.
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
- BBQV
- Forumvärd
- Klopper
- Hedersmedlem
DoggyD skrev:Japp, och det är Hipshot som tillverkar den.Hellsten skrev:En bra stämskruv är klöverformad
En dålig stämskruv är det inte
Eller?

?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..