30+:are från Skellefteå ansluter i gemenskapen!
Har lirat musik på hobbynivå av och till i ett antal år nu, då både bas & gitarr,
men på senare tid förstås enbart bas!

Började min baskarriär i ett hardcoreband, men kilade snart vidare & bildade tillsammans med två vänner ett band där vi lirade lite snällare (i jämf. med H.C.) rockmusik & skrev vårt eget material. Det hann bli ett antal demoskivor med detta band, och några olika medlemskonstellationer. När sedan det bandet lades på is för ca. 3år sedan har jag varit helt overksam vad gäller musik. Hade knappt spelat en ton på min bas, som högst plinkat några riff på ackeguran, då vi nu vid årsskiftet drog igång ett coverband med ambition att ha kul & kanske även komma ut & lira litegrann. Känns j**ligt roligt att vara tillbaka i musikens underbara värld!

Huvudinstrumentet är för tillfället en 80-tals Yamaha BB1000s, ngt modifierad med separat vol på resp. mik istället för 3-läges vippa & nya pot:ar med högre output! Detta är den första bas jag köpte, för den nätta summan av 1000:- inkl. orginal hardcase! Den kommer f.ö. aldrig att avyttras, även om annan huvudbas skulle införskaffas!
På återseende någonstans i forumet!
Mvh / Ronnie