Sadel till Fender Jaguar
- Hagström
- Medlem++
Sadel till Fender Jaguar
Upptäckte precis att sadeln på min jaguar är sliten, den ploppar ur spåret på a-strängen om jag spelar för hårt.
Jag måttade lite snabbt och kom fram till att den är 38mm lång, 3mm bred och cirka 5mm djup.
Någon här på PB som har tips på var jag kan få tag i en ersättningssadel som passar?
Jag måttade lite snabbt och kom fram till att den är 38mm lång, 3mm bred och cirka 5mm djup.
Någon här på PB som har tips på var jag kan få tag i en ersättningssadel som passar?
Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
- Hagström
- Medlem++
Löste problemet tillfälligt med några filtag, nu funkar det men frågan är ju hur länge...
Så om någon vet var man får tag i en passande sadel är jag stort tacksam.
Googlade men hittade inget, kollade på thomann och mb men hittade inget där heller.
Så om någon vet var man får tag i en passande sadel är jag stort tacksam.
Googlade men hittade inget, kollade på thomann och mb men hittade inget där heller.
Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
- whatawaste
- Medlem++
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- whatawaste
- Medlem++
- Klopper
- Hedersmedlem
Funkar kalas.Hagström skrev:Menar du allvar?whatawaste skrev:Superlim och bakpulver! Sen filar du upp spåret igen. Fungerar strålande !
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- Hagström
- Medlem++
Det är ju helt klart värt ett försök, vilken typ av superlim ska jag använda?Klopper skrev:Funkar kalas.Hagström skrev:Menar du allvar?whatawaste skrev:Superlim och bakpulver! Sen filar du upp spåret igen. Fungerar strålande !
Antar att man blandar den med bakpulvret och sen smetar på?
Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
- Klopper
- Hedersmedlem
Tips finns bl.a. här. http://pratabas.se/viewtopic.php?p=117537#117537Hagström skrev:Det är ju helt klart värt ett försök, vilken typ av superlim ska jag använda?Klopper skrev:Funkar kalas.Hagström skrev:Menar du allvar?whatawaste skrev:Superlim och bakpulver! Sen filar du upp spåret igen. Fungerar strålande !
Antar att man blandar den med bakpulvret och sen smetar på?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- Nyrostad
- Medlem
Det där är inte ditt fel, av någon jädra japansk konstruktionsteknisk anledning tenderar A-strängen att hoppa ur översadeln på just den halsen. I mitt fall har jag löst det som så att jag knappt klipper A-strängen när jag strängar på den, utan låter den lindas så långt ner som bara möjligt - har fungerat bra så långt 
Annars är ju CA (Cyanoakrylat, superlim) + bakpulver en härlig klassiker!

Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hagström
- Medlem++
Jepp, jag har gjort en kombination av båda nu, lindar man långt ner fungerar det.. körde även bakpulver och lim nu ikväll för säkerhets skullNyrostad skrev:Det där är inte ditt fel, av någon jädra japansk konstruktionsteknisk anledning tenderar A-strängen att hoppa ur översadeln på just den halsen. I mitt fall har jag löst det som så att jag knappt klipper A-strängen när jag strängar på den, utan låter den lindas så långt ner som bara möjligt - har fungerat bra så långt

Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100