TDHP skrev:Vad är det för lack? 2-k?
När jag lackade min avbandade var det klart slipbart efter mindre än ett dygn, körde med höglank båtfernissa!
Här kör vi fulmetoden vettu; vanlig alkydlack och pensel! Jag provade faktiskt att våtslipa med 1200-papper nyss, och det funkade. Dock är det ett hörn där det fortfarande känns lite klibbigt, så jag väntar lite till innan jag gör det ordentligt. Det bör kunna bli riktigt slätt och fint i alla fall.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Det är inget vidare snyggt för tillfället kan jag meddela. Men jag är säker på att det kommer bli snyggt. Ska se om lacken torkat bättre ikväll.
Bara en liten fråga: Varför flyttar man stämmisarna ett halvt hål neråt?
Som Squier gjort menar du? Ingen aning. Jag har faktiskt sett att Vintage modified P kan ha lite olika form på huvudet. Några har korrekt placering av den översta stämmisen, men istället längre avstånd mellan var och en så att den nedersta hamnar där den satt på min. De verkar inte ha nån koll de där indoneserna.
Perspektivet ser helt mongo ut eftersom jag använt teleobjektiv. Själv lackjobbet är inte klart riktigt, men det verkar ta flera veckor innan lacken blir hård, så jag smällde ihop sakerna tillfälligt. Jag slippar och klarlackar ordentligt när det fått sätta sig ett tag.