Virtuell SansAmp BDDI
- MatsD
- Medlem++
Virtuell SansAmp BDDI
Har inte hunnit testa så jag vet inte om den låter som förlagan eller om den låter bra öht men den är gratis och det är ju billigare än en fysisk BDDI och kanske t o m smidigare när det handlar om inspelningssammanhang i digital miljö.
http://www.theserinaexperiment.net/foru ... p?f=9&t=68
Hoppas det inte är old news också.
/Mats D
http://www.theserinaexperiment.net/foru ... p?f=9&t=68
Hoppas det inte är old news också.
/Mats D
Våga vägra Ampeg och p-bas
-
- Medlem++
- MatsD
- Medlem++
Ja, jag har testat nu och för mig funkar den finfint (i Cubase) och den låter dessutom riktigt bra och väldigt nära en riktig BDDI. Spelar man in med en fysisk BDDI så har man ju det ljud man kranat in från början, med en BDDI-plugg kan man tweaka som man vill efteråt och byta till nån helt annan förstärkarsimuleringsplugg om man skulle vilja.
/Mats D
/Mats D
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Assar
- Medlem+
http://www.hermannseib.com/english/vsthost.htmfieldflower skrev:Kan man köra en sån här utan annat program och få "justerat" ljud i realtid, så man kan använda den för att bara sita och spela genom datorn med lurar?
- TDHP
- Forumvärd
Nu funkar den!
Helt ok, fast jag saknar en mid-kontroll.
Ska testa tubescreamern från samma ställe också!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- MatsD
- Medlem++
Prescence är ju en slags mid-kontroll. Det är samma på en riktig BDDI.TDHP skrev:Nu funkar den!
Det finns en annan BDDI-emuleringsplugg också som heter Mokafix Bass Rider. Det verkar dock som om Mokafix tagit ned skylten på butiken fast sidorna i övrigt finns kvar så man kan bara få tag på en demo på den som fadar ned ljudet en gång i minuten. Den låter annars bra den också fast har lägre output på max än urkopplad av nån anledning.
/Mats D
- fieldflower
- Hedersmedlem
Tack för tipset, men jag tror du har missuppfattat vidden av min okunskap...Assar skrev:http://www.hermannseib.com/english/vsthost.htmfieldflower skrev:Kan man köra en sån här utan annat program och få "justerat" ljud i realtid, så man kan använda den för att bara sita och spela genom datorn med lurar?

Vad gör jag med denna, hur och varför?
Medlem i PB50+
- Bille_bas
- Medlem
Kör den pluggen i Reaper nu när vi spelar in DAV filerna till reamp. Funkar kanjon... Finns dock en bugg dom jobbar på. Har man två olika projekt med den pluggen och växlar mellan dom utan att starta om programmet skjuter masterbussen i höjden och bryter, ca en millisekund efter att du fått skallen bortblåst mellan lurarna..men den är en grymt bra plugg.. finns viss risk att den får agera "ren signal med botten" så det blir mer plats över åt Lemmygenen i mig.
www.egonaut.se
Sandberg California PM Custom
Space Ultra P
Ibanez Roadstar -87
Mesa Boogie 400+
Peavey 810 TX
Peavey Mk VI
Mesa Boogie 1516 Road Ready
Sandberg California PM Custom
Space Ultra P
Ibanez Roadstar -87
Mesa Boogie 400+
Peavey 810 TX
Peavey Mk VI
Mesa Boogie 1516 Road Ready
- MatsD
- Medlem++
Ja, jag har använt den på de senaste låtarna jag håller på med. Använde först N.I. Guitar Rig men tyckte det lät lite tunt, så jag bytte ut stärkaremuleringen mot TSE B.O.D. men jag behöll cab-simuleringen från Guitar Rig eftersom jag behövde ett lite ambientare ljud för det här projektet. Jag har haft fysiska BDDI i två omgångar tidigare och jag tycker den här pluggen kommer verkligt nära ljudmässigt + fördelen att man inte är fast med det ljud som man använt vid tracking alternativt slipper re-ampa ljudet från datorn till en extern burk och tillbaka igen. Har man inte jättebra omvandlare så är man ju tacksam om man slipper flera onödiga omvandlingar mellan den digitala och analoga domänen och det har inte jag för närvarande eftersom jag spelar in via ett vanligt M-Audio Delta AP 2496.
Kanonplugg helt enkelt och att gratis dessutom.
/Mats D
Kanonplugg helt enkelt och att gratis dessutom.
/Mats D
Mitt tips är att du köper en fysisk variant istället. Kommer spara dig många gråa hårfieldflower skrev:Tack för tipset, men jag tror du har missuppfattat vidden av min okunskap...Assar skrev:http://www.hermannseib.com/english/vsthost.htmfieldflower skrev:Kan man köra en sån här utan annat program och få "justerat" ljud i realtid, så man kan använda den för att bara sita och spela genom datorn med lurar?
Vad gör jag med denna, hur och varför?

- MatsD
- Medlem++
He-he, nog har man svurit många gånger under alla dessa år sedan man lät studion flytta in i datorn. Men jag har kvar min gamla Teac, 8 spår på halvtum med riktiga VU-mätare och så en Revox för nedmixning - för säkerhets skull.Janne skrev:Mitt tips är att du köper en fysisk variant istället. Kommer spara dig många gråa hårTack för tipset om pluggen Mats.
/Mats D
-
- Medlem++
Nej, inte riktigt. Prescence justerar hög diskant. Typ strängljud. Men jag brukar oftast lämna den på noll, eftersom den brukar kunna generera lite brus.MatsD skrev:Prescence är ju en slags mid-kontroll. Det är samma på en riktig BDDI.TDHP skrev:Nu funkar den!
Det går att styra mid med SansAmpen däremot. Om man drar upp bas och diskant, skär den mid, och om man drar ner bas och diskant så boostas mid.
http://www.tech21nyc.com/support/manual ... er-OM2.pdf
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Better safe than sorryMatsD skrev:He-he, nog har man svurit många gånger under alla dessa år sedan man lät studion flytta in i datorn. Men jag har kvar min gamla Teac, 8 spår på halvtum med riktiga VU-mätare och så en Revox för nedmixning - för säkerhets skull.Janne skrev:Mitt tips är att du köper en fysisk variant istället. Kommer spara dig många gråa hårTack för tipset om pluggen Mats.
/Mats D