Juan Alderete visar några av sina miljoner effekter...

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Juan Alderete visar några av sina miljoner effekter...

Inlägg av groovyjr »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d-7Ni8kTkBU[/youtube]
Någon intervju skulle jag inte kalla det - nja möjligen om han pratar via effekter.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

Kul kille, han pratar ju om sina 50 (?) pedaler på ett verkligt entusiasmerande sätt. Det märks att han verkligen gillar dem. Och man har trevligt när man tittar.

Men jag blir lite kluven. För så fort han lirar på pedalerna (jo, så är det nästan, hans p-bas är bara en simpel signalgenerator...) så undrar man ju varför han inte har en analogsynt eller en elgitarr istället. För det är ju ungefär så det låter. Det fräser och svirrar men speciellt mycket botten är det inte.

Jag tror jag förstår varför jag själv inte har ett två kvadratmeters pedalbord som vissa andra. Jag har ju redan en bra synt och några elaka elgitarrer med en riktigt tung Marshallstärkare som låter precis sådär... :wink:

Kul video i alla fall.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
Peppar
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av Peppar »

inber skrev:Kul kille, han pratar ju om sina 50 (?) pedaler på ett verkligt entusiasmerande sätt. Det märks att han verkligen gillar dem. Och man har trevligt när man tittar.

Men jag blir lite kluven. För så fort han lirar på pedalerna (jo, så är det nästan, hans p-bas är bara en simpel signalgenerator...) så undrar man ju varför han inte har en analogsynt eller en elgitarr istället. För det är ju ungefär så det låter. Det fräser och svirrar men speciellt mycket botten är det inte.

Jag tror jag förstår varför jag själv inte har ett två kvadratmeters pedalbord som vissa andra. Jag har ju redan en bra synt och några elaka elgitarrer med en riktigt tung Marshallstärkare som låter precis sådär... :wink:

Kul video i alla fall.
Har du inte lärt dig att alla band måste ha den utstötta basisten? ;)
Han var den sista till att paxa gitarr!
Tripod skrev:Ha, vilken sjuk miljö för den musiken. Dödsmetall eller vad det är ute i granskogen.

Som en vän mö i folkdräkt som sjunger en vallvisa, placerad på en lastbilsparkering.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Påminner mig om Billy Sheehans svar på varför han inte använder effekter.
The gig starts, all you hear is this big *Huuuuuuuuummmmm* and all you see is this guy's ass bent over trying to find out what the problem is whit his pedals.
- He had it all figured out in his bedroom...
:mrhappy:

Kul klipp!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

inber skrev:Kul kille, han pratar ju om sina 50 (?) pedaler på ett verkligt entusiasmerande sätt. Det märks att han verkligen gillar dem. Och man har trevligt när man tittar.
Verkligen! :tummenupp:
inber skrev:Men jag blir lite kluven. För så fort han lirar på pedalerna (jo, så är det nästan, hans p-bas är bara en simpel signalgenerator...) så undrar man ju varför han inte har en analogsynt eller en elgitarr istället. För det är ju ungefär så det låter. Det fräser och svirrar men speciellt mycket botten är det inte.
Jag gissar att det, som han säger, låter väldigt annorlunda när han pluggar in sina grejer i ett stort PA. Tror inte att det kan bli direkt bottenfattigt med så många oktaveringseffekter... ;)
Skriv svar