TDHP skrev:Man måste ha skepparexamen el dyl för att få köra den va?
Kustskepparen. Enda behörighet som krävs för fritidsskepp över 12 x 4 meter. Man skulle i teorin faktiskt få sladda runt i skärgården med sin egen privata Finlandsfärja på en Kustskepparexamen om den var reggad som fritidsskepp och utan betalande passagerare. I praktiken också egentligen men det är nog ingen som är så pass korkade att dom skulle försöka. Eller ha råd med skadestånden om något skulle skita sig.....
Enligt reglerna: Nej - Hon är inte över 4m bred.
Enligt mig: Ja
Axman skrev:Min kompis föräldrar har en stålbåt i liknande storlek och form, en gammal tullbåt som heter Argus. Skitballa båtar.. Ballt att du haft henom på skeppsholmen. En bekant till mig har en båt där och det verkar riktigt mysigt.
Ligger kvar på skeppsholmen.
Senast redigerad av Liten den tor 10 feb 2011, 08:25, redigerad totalt 1 gånger.
Taifun heter hon, min polare heter Johnny Björling och har ägt henne i 3-4 år tror jag!
Men jag är inte alls insatt i träbåtskretsarna, har fullt upp med motorcyklar!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
TDHP skrev:Taifun heter hon, min polare heter Johnny Björling och har ägt henne i 3-4 år tror jag!
Ah! Tror hon ägdes av Tomas och Peter nånting.. innan.. Väldigt fin är hon.
Var med mycket på den föreningens träffar när jag var yngre..
TDHP skrev:Taifun heter hon, min polare heter Johnny Björling och har ägt henne i 3-4 år tror jag!
Coolt som faan. Måste nästan vara närbesläktad med "Minandra". Otroligt lik.
//J
Jag TROR att Ivar Krüger har ägt denna nån gång i tiden, men jag kan blanda ihop det också.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
//J
Jag TROR att Ivar Krüger har ägt denna nån gång i tiden, men jag kan blanda ihop det också.
Wallenbergarna och bröderna Krüger verkar varit inblandad i dom flesta av dom lite mer extraordinära salongsbåtarna. Så det stämmer säkert.
//J
Wallenbergarna och bröderna Krüger verkar varit inblandad i dom flesta av dom lite mer extraordinära salongsbåtarna. Så det stämmer säkert.
//J
Indeed!
Svalan är bland de ballaste och snabbaste båtarna svensk historia!
Tittade på "Pelle" en lång stund under lunchen...
Nästan så att jag började fundera på att belåna villan.
Arrgh så sugen jag blev. Det vore nåt att glida nerför Fyrisån med!!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Enligt reglerna: Nej - Hon är inte över 4m bred.
Enligt mig: Ja
Axman skrev:Min kompis föräldrar har en stålbåt i liknande storlek och form, en gammal tullbåt som heter Argus. Skitballa båtar.. Ballt att du haft henom på skeppsholmen. En bekant till mig har en båt där och det verkar riktigt mysigt.