Billiga cymbaler typ enklaste Paiste, Headliner och "noname" har jag redan.
Bör vara Zildjan, bättre Paiste, Sabian, UFIP el dyl.
Är även intresserad av ETT 14" hihat-lock av bättre modell om nån har ett över.
Över har jag för mig, men nu blev jag osäker.elmelino skrev:Är du intresserad av ETT hihatlock,över eller under?
Ja, man säger väl oftast "hi-hatlock" om paret, både över och underdelen.Foxbat skrev:I min värld heter det som ligger över något lock... Det kanske skiljer mot trummisars värld? Jag ska kolla med min kumpan Jack Hazard.
Och OM du nu skulle knäcka din D-sträng när du har otroligt dåligt med pengar, går du då in på musikbörsen eller liknande och sägerFoxbat skrev:I min värld heter det som ligger över något lock... Det kanske skiljer mot trummisars värld? Jag ska kolla med min kumpan Jack Hazard.
Jo jag vet, men tyvärr är inte detta det!mågis skrev:TDHP: Oftast är dom märkta med Hihat top eller Hihat bottom.
Gärna!elmelino skrev:Jag har en ensam botten tror det är en Paiste, ingen superserie men den är hel och låter mycket bättre an dagens billigare serier. Jag kan kolla ihelgen om du vill?
Ok, hörde med honom idag och han hade inget att avvara, tyvärr.TDHP skrev:Ja, man säger väl oftast "hi-hatlock" om paret, både över och underdelen.Foxbat skrev:I min värld heter det som ligger över något lock... Det kanske skiljer mot trummisars värld? Jag ska kolla med min kumpan Jack Hazard.