Jag har blivit inne på en liknande linje. För ett tag sedan köpte jag EBS-pedal efter pedal tills jag hade en hel lång rad. Men efter att jag märkte att jag knappt använde dem så då sålde jag allihop.Danne Palm skrev:För att vara sura gubben i tråden då - Kör så lite pedaler som möjligt!
Jag har Wahwah, dist och flanger, redan det känns som snudd på överkurs.
Rock ska spelas med händerna, inte trixas fram med effekter. Ett bra grundljud ihop med lite attityd i sinne och nävar är värt 100 ggr mer än ett pedalbord fullt av jox.
Nu har jag förstärkare som låter mycket bra redan från början, men... men, något saknas ändå. Så några pedaler kommer det ändå att bli för mig också, men bara de jag verkligen kommer att använda och det ska vara bra pedaler.
Men visst, jag har sett en del pedalbord som ser väldigt häftiga och imponerande ut, men mest för att det vore kul att prova dem ett tag.
Alla har olika behov och inriktningar, så kan man få låna och prova sig fram så köper man inga onödiga saker och hittar till slut fram till vad man vill ha.
Jag tror att jag landar på: stämapparat, kompressor och chorus, men det är ju bara mitt val.
/Martin