Grym behringer-mixer...(!!!)

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Re: GAS

Inlägg av fieldflower »

Crippa skrev:Nu har jag funderat skitlänge o vill inte framstå som en idiot men; vad fan e GAS för nåt
Gear Acquisition Syndrome

Som böldpest fast skönt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

TDHP skrev:
f-bass skrev:
Peavey Dude skrev:
f-bass skrev:
Peavey Dude skrev:
f-bass skrev:
Peavey Dude skrev:Ska bli spännande om/när tysken tar in den... Jag kommer definitivt köpa. :D Prylbögen i mig kan inte låta bli...
Öh, eh, stopp och belägg!!!!!!
Vad ska du ha den till??
Ska du ha den på turné? Ska du ha den hemma?
Du får inte köpa innan vi i panelen fått säga vårt...;-)
Hrrm, jag kanske gick lite långt där. :lol: Men är grymt sugen på att prova en, kan ju dock inte riktigt rättfärdiga att köpa den bara för att prova... :D
Måste fråga igen: Vad ska du ha den till?
Att mickla med! To fiddle about!
fast......vaddå? hemma på pojkrummet? Ska du eq'a en samplad virvel tills du hamnar i smäll-nirvana? vad menar du? Ska du ha den i replokalen? På turné? I studio? vad vad vad?
Har du aldrig haft riktig GAS på nåt?
Det är inte nödvändigtvis så att man egentligen har nåt användningsområde till en pryl, man vill bara HA den! :lol:
Tack TDHP... :lol: Faktum är att den hade varit bra i replokal och som reservmixer (behöver en del features som digitalmixers har när vi spelar live), det vi har i replokalen nu suger ganska ordentligt. Ross systems nånting, antikt mixerbord.
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
elmelino
Medlem++

Inlägg av elmelino »

Låter den bra så verkar det ju vara en riktigt trevlig mixer med många smarta lösningar, kör själv på jobbet med Yamaha 01V96 och LS932 och det är ju trevliga bord men man saknar allt lite på dom!
FENDER,MARUSZCZYK,BAUM,YAMAHA,PHIL JONES,TC-ELECTRONIC.GK.AMPEG
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

elmelino skrev:Låter den bra så verkar det ju vara en riktigt trevlig mixer, kör själv på jobbet med Yamaha 01V96 och LS932 och det är ju trevliga bord men man saknar allt lite på dom!
Vad saknas? :o Jag tycker de har absolut allt man behöver... :D Fast å andra sidan har jag inte använt ett som studiobord.
elmelino
Medlem++

Inlägg av elmelino »

Jag använder dom bara som livebord, och vad det gäller 01V96an så är den faktiskt helt ok med det mesta men... det hade varit nice med separata högpass filter och framförallt fler kanaler utan digikort och extra preampar, LS9an är ju lite tråkig att det bara finns XLR ingångar skulle ju inte gjort nåt med några tele lineingångar kanske tom. några phono till CD och dyl. kanske petitesser men man kan ju alltid önska :D
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

elmelino skrev:Jag använder dom bara som livebord, och vad det gäller 01V96an så är den faktiskt helt ok med det mesta men... det hade varit nice med separata högpass filter och framförallt fler kanaler utan digikort och extra preampar, LS9an är ju lite tråkig att det bara finns XLR ingångar skulle ju inte gjort nåt med några tele lineingångar kanske tom. några phono till CD och dyl. kanske petitesser men man kan ju alltid önska :D
02R-V2 har allt man kan behöva tycker jag, och trots vad jag läst från många forum så tycker jag den låter otroligt bra. Den absolut perfekta mixern. Har provat och lekt lite med en LS9-16 (The Playtones) Och den var ball, lite väl liten dock, känns späd liksom.
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

elmelino skrev:Jag använder dom bara som livebord, och vad det gäller 01V96an så är den faktiskt helt ok med det mesta men... det hade varit nice med separata högpass filter och framförallt fler kanaler utan digikort och extra preampar, LS9an är ju lite tråkig att det bara finns XLR ingångar skulle ju inte gjort nåt med några tele lineingångar kanske tom. några phono till CD och dyl. kanske petitesser men man kan ju alltid önska :D
02R-V2 har allt man kan behöva tycker jag, och trots vad jag läst från många forum så tycker jag den låter otroligt bra. Den absolut perfekta mixern. Har provat och lekt lite med en LS9-16 (The Playtones) Och den var ball, lite väl liten dock, känns späd liksom. Men deras utljud är sensationellt bra imho.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Inte alls samma prisklass, men jag har testat denna lite och blivit grymt imponerad.

Finns som 16/4/2 och 24/4/4.

http://www.thomann.de/se/presonus_studiolive_1642.htm
Bild
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Mike skrev:Inte alls samma prisklass, men jag har testat denna lite och blivit grymt imponerad.

Bild
Eller...ganska precis samma prisklass som Behringermixern faktiskt :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
elmelino
Medlem++

Inlägg av elmelino »

Mike skrev:Inte alls samma prisklass, men jag har testat denna lite och blivit grymt imponerad.

Bild
Har en kollega som har en 24kanalsvarianten av denna och den är grymt trevlig låter dessutom väldigt bra. Den är väldigt mycket bättre än 16kanalsvarianten(helt annan eq) sen är det ju inte fel att det finns nån trevlig App till Ipaden som tydligen funkar perfekt att fjärrstyra den!
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

mikkejohansson skrev:

Skojar du? Har inte kollat priset på Behringern, antog bara att den var mycket billig, men då är väl saken klar. 8)
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Mike skrev:
mikkejohansson skrev:

Skojar du? Har inte kollat priset på Behringern, antog bara att den var mycket billig, men då är väl saken klar. 8)
2500$ har jag sett riktpris.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Bild
Lustigt att detta kom upp!!
Jag snackade med en galet rutinerad servicetekniker på Behringers generalagentur(Han har installerat studios i 40 år och jobbat som servicetech på bla Polarstudion.Grym snubbe!) och frågade pga din gas om hur den var och han sa inget speciellt mer än att köp presonusmixern! Låger kanon och är jättesmart upplagd, tydligen.
Jag känner mej lugnare nu när det verkar som att du ska ha den till live-gig....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar