Fixa lackskada
- Utte
- Medlem+
Fixa lackskada
Faaaaaaaaan, nya basen har fått två lackskador där man ser rätt in i trät. Skadorna är ungefär lika stora som tumnaglar. Det ser förjävligt ut att den i övrigt svarta basen har två små träytor.
Det kan inte se värre ut än vad det gör nu, så jag funderar på att lacka över skadorna själv. Vilken lack bör jag köpa då?
Tack på förhand för svar!
Det kan inte se värre ut än vad det gör nu, så jag funderar på att lacka över skadorna själv. Vilken lack bör jag köpa då?
Tack på förhand för svar!
- Utte
- Medlem+
En ESP Phoenix-B. http://www.melodiamusik.com/digimedia/p ... xb_2tb.jpgHagström skrev:Samma lack som redan finns på basen skulle jag gissa på...
Vad är det för bas?
Skadan är på en kant där basen är helt svart. Några förslag på vad jag kan köpa?
- Hagström
- Medlem++
- whatawaste
- Medlem++
- Utte
- Medlem+
Jag har ingen bild, men jag hittade en bild på en liknande skada på internet. Så här ser det ut, förutom att lacken är kolsvart på min.Hagström skrev:Jag är ingen expert på sånt här men det finns säkert flera här som kan hjälpa dej...
Ladda upp ett par bilder på skadan så dom får se hur det ser ut, är nog svårt att hjälpa annars.

- Utte
- Medlem+
Japp, det är den från vend. Snopet att du var tvåa på den! Jag har faktist funderat på att byta ut den, den är inte 100% vad jag vill ha. PM:a bud om du vill köpa'nwhatawaste skrev:Äh. Basen är ju förstörd så det är lika bra att du säljer den till mig för symbolisk summa. ( jag hade köpt den om du inte knyckt den framför näsan på mig...antar att det är samma som fanns på Vend? )
- BBQV
- Forumvärd
- Valle
- VIP medlem
- Hagström
- Medlem++
Blir nog helt klart det billigaste alternativet.. lycka tillUtte skrev:Jag bryr mig inte så mycket om det blir heelt perfekt eller inte, bara det är svart liksom. Funderar på att slipa jätteförsiktigt och sedan dra till H&M imorgon och köpa lite svart nagellack... Hmm

Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
- Utte
- Medlem+
Hahaha.. Jag ska nog låta det vara tills vidare. Nu, när chocken lagt sig efter olyckan, så tycker jag faktist bara att det är fräntSkepp87 skrev:Varför ska du göra något åt det? snyggt med "dings"om inte så kan du slå sönder lacken på fler ställen så blir den relic?
btw har inte alla svart nagellack hemma redan... inte?
- Jeff
- Medlem+
Ja dom första lackskadorna känns värst, sen bryr man sig bara inteUtte skrev:Hahaha.. Jag ska nog låta det vara tills vidare. Nu, när chocken lagt sig efter olyckan, så tycker jag faktist bara att det är fräntSkepp87 skrev:Varför ska du göra något åt det? snyggt med "dings"om inte så kan du slå sönder lacken på fler ställen så blir den relic?
btw har inte alla svart nagellack hemma redan... inte?

No Parole from Rock 'n' Roll